نسخه چاپی

احزاب از رسالت اصلی خود دور شده‌اند

دبیركل جامعه جوانان متحد اسلامی با تاكید بر اینكه اگر اصراری به تشكیل باشگاه صنفی برای احزاب وجود دارد باید به دور از هرگونه بازی سیاسی و جناحی باشد، گفت: باید اساسنامه‌ای جدید و جدا از سوابق گذشته خانه احزاب تدوین شود.

به گزارش نما به نقل از فارس ،امیرمیثم نیک فر دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی با اشاره به پیشینه راه‌اندازی خانه احزاب،‌ اظهار داشت: خانه احزابی که چند سال پیش تاسیس شد، مربوط به شرایط و مقتضیات آن زمان بود و دست اندرکاران آن هم در طول دوره حیات سیاسی خود عملکرد خوبی و قابل قبولی را ارائه نکردند.

وی ادامه داد: به همین دلایل خانه احزاب منحل شد و اکنون هم خانه احزاب نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مجامع و احزاب در کشور باشد.

نیکفر تاکید کرد: اگر اصراری به تشکیل باشگاه صنفی برای احزاب و تشکل‌ها وجود دارد، باید به دور از هرگونه سیاسی بازی و نگاه جناحی باشد.

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی پیشنهاد کرد که باشگاه احزاب با اساسنامه‌ای جدید و جدا از سوابق گذشته خانه احزاب تدوین شود و به مجموعه‌ای برای پیگیری نیازهای صنفی اعضا تبدیل شود.

وی قانون احزاب را یکی از حلقه های مفقوده در نظام مردم سالاری دینی که بر مبنای رای مردم شکل گرفته است دانست و گفت: احزاب می توانند با تولید فکر و تحلیل و بررسی شرایط سیاسی روز و آگاهی بخشی به توده جامعه، عموم مردم را در انتخاب اصلح برای مدیریت جامعه اسلامی‌مان یاری کنند و قانون احزاب شرایط و ابزار لازم را برای تسهیل این مهم در اختیار خواهد گذاشت.

نیکفر در ادامه پیرامون وظایف و رسالت‌های احزاب و تشکل‌ها در کشور، گفت: متاسفانه مدتی است احزاب از وظیفه و رسالت اصلی خود دور شده‌اند و به جای اینکه به دنبال تولید فکر و اندیشه سازی در جهت مدیریت بهینه جوامع بر اساس برنامه ریزی، شناخت موانع و شناسایی نیروهای مناسب باشند، صرفا از طریق بازی‌های سیاسی و جریان سازی های بیهوده به دنبال سهم خواهی حزبی و جناحی هستند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری، افزود: در واقع ظهور و بروز احزاب دولت محور و دولت ساخته که یا خود به خود به اضمحلال درونی دچار یا به علت عملکرد غلط مجبور به انحلال می شوند در پی دنباله روی از بازی های سیاسی و سیاسی بازی قدرت‌ها و دولت ها رخ می دهد.

وی در پایان با تقدیر از وزیر کشور به دلیل برگزاری نشست مشترک با دبیران کل احزاب و استانداران تصریح کرد: امیدواریم با روندی که دولت با شناخت جایگاه احزاب در نظام مبتنی بر آرای عمومی و مشروعیت الهی در پیش گرفته است، با انتخاب هرچه سریعتر معاون سیاسی وزیر کشور، شاهد برگزاری جلسات هم اندیشی احزاب و معاون سیاسی باشیم تا در تبادل نظر و استفاده از تجارب، افکار و برنامه های احزاب در ارکان دولت تسهیلاتی بوجود بیاید

۱۳۹۳/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...