نسخه چاپی

مظلومی: قلعه‌نویی و نكونام مواظب حرمت‌ها باشند

سرمربی سابق تیم‌های لیگ برتری با انتقاد از قوانین سقف بودجه و اجبار تیم‌ها به جذب بازیكنان زیر 23 سال گفت: نباید قانونی بگذاریم كه در نهایت خودمان را زیر سوال ببرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا : پرویز مظلومی ، درپاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ برتر چیست و چه تیم‌هایی را مدعی می‌بیند، گفت: نمی‌توان بعد از یک هفته نظر کارشناسی داد و واقعا نیاز هست که چیزی حدود 5 هفته بگذرد تا بتوان از هویت کامل تیم‌ها مطلع شد. با این‌حال با توجه به بازی‌های برگزار شده، من استقلال و سپاهان را مدعی دیدم و البته تراکتورسازی هم عملکرد خوبی داشت. آنچه من از بازی پرسپولیس دیدم هم واقعا دور از انتظار بود و آنها ضعیف بودند. با این‌حال همانطور که گفتم هفته اول چیزی را مشخص نمی‌کند و سنجش را باید بعدا انجام داد.

او در پاسخ به این سوال که چرا سنجش تیم‌ها را باید چندین هفته به تعویق انداخت، اظهار کرد: این به بدنسازی ما باز می گردد. متاسفانه بازیکنان ما در تعطیلات، می روند و می‌خوابند. به این دلیل بازیکنان در دوران بدنسازی به شدت افت می‌کنند که نتایجش را در هفته‌های اول لیگ می‌بینیم. الان شما در تیم‌های خارجی چنین چیزی را نمی‌بینید. آنجا بازیکنان در تعطیلات هم برنامه تمرینی دارند و مربیان خودشان را دارند اما ایران از این خبرها نیست و نتیجه‌اش این می‌شود که جز یک یا دو بازی سایر بازی‌های هفته اول، بسیار بی‌کیفیت برگزار می‌شوند.

سرمربی سابق تیم‌های لیگ برتری در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به سقف بودجه چیست، بیان کرد: ما هربار خواسته‌ایم چیزی را اجبار کنیم، شکست خوردیم. یک دوره قانون 27 ساله‌ها، یک دوره سقف قرارداد و حالا هم سقف بودجه. خودتان هم می‌دانید که برخی تیم‌ها سقف را رعایت نکرده‌اند و طبق قانون باید با آنها برخورد شود اما این اتفاق رخ نمی‌دهد و در نهایت می‌بینیم که این وضعیت ادامه دارد و هیچ پیشرفتی در فوتبال نمی‌بینیم. ما نباید قانونی بگذاریم که در نهایت خودمان را زیر سوال ببریم.

او افزود: الان این قانون که فلان تعداد از بازیکنان باید زیر 23 سال باشند، واقعا از کجا آمده است؟ قطعا جوانگرایی چیز خوبی است اما به این فکر کرده‌اید که تکلیف 270 بازیکن بالای 23 سال چه می‌شود؟ الان بروید و بررسی کنید که در هفته نخست چند تا از این زیر 23 ساله‌ها بازی کرده‌اند؟ بهتر نیست بگذاریم باشگاه ها کار خودشان را بکنند؟

مظلومی در پایان و در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به بحث‌های اخیر میان قلعه نویی و نکونام چیست، گفت: شاید بهتر باشد در این‌باره من نظر ندهم. من کاری ندارم که حق با کیست اما درخواستم این است که حرمت‌ها در این میان حفظ شود که از همه چیز این حفظ حرمت‌ها مهم‌تر است. با این حال همانطور که گفتم من در این قضیه ورود نمی‌کنم.

۱۳۹۳/۵/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...