نسخه چاپی

داعش، هسته‌های ترور را در كشورهای اروپایی فعال می‌كند

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت كه اعضای گروهك داعش بعد از بازگشت به كشورهایشان هسته‌های ترور را در كشورهای اروپایی فعال خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به برافراشتن پرچم داعش در برخی کشورهای اروپایی از سوی هواداران این گروهک تروریستی، اظهار کرد: داعش زاییده تفکرات اطلاعاتی غربی‌هاست و آنها برای مبارزه با اسلام ناب محمدی (ص) گروههایی مثل طالبان، القاعده و داعش را به وجود آوردند و آنها را تحت حمایت و پوشش خود قرار دادند تا با جریان زلال انقلاب اسلامی مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه داعش، طالبان یا القاعده بدون حمایت و پشتیبانی غربی‌ها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، افزود: حمایت و پشتیبانی غرب و اروپا از این گروهک‌ها امری مسلم است و هدف‌شان این است که کشورهای اسلامی را به خودشان مشغول کنند و درون کشورهای اسلامی خلایی ایجاد کنند که آنها بتوانند از این مشکلات و دعواها استفاده‌های خاص خود را ببرند.


نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس ادامه داد: اعضای گروهک داعش و هواداران آنها چه در کشورهای غربی و اروپایی تظاهرات کنند یا نه، تحت حمایت و پوشش این کشورها قرار دارند.


منصوری آرانی با اشاره به جلسات خود با گروه‌های دوستی پارلمانی اروپا یادآور شد: آنها در این جلسات همواره خودشان ابراز نگرانی می‌کردند که افرادی از اروپا در گروهک‌هایی مثل داعش عضویت پیدا کردند و آموزش‌های تروریستی دیده‌اند و وقتی به کشورهایشان برگردند هسته‌های ترور را در کشور خود به وجود می‌آورند و در واقع آنها بمب‌های متحرکی هستند که می‌توانند آسیب جدی به امنیت کشورهای اروپایی وارد کنند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی من این است که در آینده نه چندان دور اعضای داعش به کشورهایشان بر می‌گردند، هسته‌های ترور را در کشورهای اروپایی به وجود می‌آورند و ما شاهد ترورها، انفجارها و ناهنجاری‌هایی خواهیم بود که توسط همین افراد در اروپا اتفاق می‌افتد.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: این خطر بسیار بزرگی است که اگر اروپایی‌ها امروز جلوی آن را نگیرند بی‌شک در دو دهه آینده وضعیت بغرنجی در ارتباط با ترور در اروپا پدید می‌آید.

۱۳۹۳/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...