نسخه چاپی

اوضاع غزه غیر قابل تحمل است

عکس خبري -اوضاع غزه غير قابل تحمل است

وزیر خارجه انگلیس تاكید كرد: لندن بر این باور است كه اوضاع نوار غزه غیر قابل تحمل شده و این مساله می تواند منجر به افزایش احساسات ضد یهودی و حمله به یهودیان انگلیسی شود.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت که هزاران ایمیل از مردم انگلیس در خصوص اتفاقات اخیر نوار غزه و ادامه حملات اسرائیل علیه حماس دریافت کرده است که نشانگر "آشفتگی عمیق" مردم انگلیس نسبت به تحولات اخیر نوار غزه بوده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: افکار عمومی جامعه انگلیس نسبت به اوضاع انسانی و غیر نظامیان در نوار غزه یک حس قوی دارد و بر این باور است که اوضاع غزه غیر قابل تحمل است و این شرایط باید حل و فصل شود و ما نیز با آنها موافق هستیم.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه خواستار برقراری فوری و بی قید و شرط آتش بس در نوار غزه شد و گفت: ما می دانیم که اسرائیل نگرانی هایی دارد؛ ما درک می کنیم که حماس نیز نگرانی هایی دارد. ولی ما نمی توانیم به آنها اجازه دهیم که برقراری آتش بس انسانی را به عقب بیندازند. ما باید کشتار را متوقف کنیم.

مقامهای رسمی فلسطین اعلام کرده اند که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از ۱۷۱۲ نفر رسیده که اکثر آنها غیر نظامی هستند. رژیم اسرائیل نیز به کشته شدن ۶۳ نظامی و ۳ شهرک نشین صهیونیست نیز در این درگیری ها اذعان کرده است.

روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل به نبرد و جنگ با حماس در نوار غزه ادامه خواهد داد.

روز پنجشنبه نیز گروهی در انگلیس که به بیش از ۲۶۰ هزار یهودی این کشور در خصوص مسائل امنیتی مشاوره می دهد اعلام کرد: اتفاقات و حوادث ضد یهودی در انگلیس از زمان تجاوز اسرائیل به نوار غزه به اوج خود رسیده است.

هاموند در پاسخ به این سئوال که آیا نبرد و درگیری در نوار غزه موجب افزایش حملات علیه یهودیان انگلیس می شود تاکید کرد: بی شک این مساله یک نگرانی است و ما شاهد افزایش احساسات ضد یهودی در انگلیس بوده ایم.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...