نسخه چاپی

بازار كامپیوتر 4 ماه است كه خوابیده / برخی مغازه ها تعطیل شدند

رئیس اتحادیه صنف رایانه از تداوم ركود 4 ماهه بازار كامپیوتر و لوازم دیجیتال خبر داد و گفت: به دلیل تداوم ركود، در ماه رمضان با كاهش قیمت بیش از 10 درصد كالاهای كامپیوتری در بازار مواجه بودیم كه این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سید مهدی میرمهدی بازار کامپیوتر را بی رونق عنوان کرد و گفت: با این حال امید می رود به زودی شاهد رونق بازار و از سرگیری خرید و فروش در این بخش باشیم.

او با بیان اینکه در طول سال جاری و طی 4 ماه گذشته شاهد بی رونقی و افت کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و رایانه هستیم گفت: رکود بازار کامپیوتر سبب تعطیلی برخی از واحدهای صنفی شده است و چنانچه این روند تدوام یابد بسیاری از واحدهای این صنف، تصمیم به تعطیلی و تغییر شغل خواهند گرفت.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه با تاکید براینکه در حالت فعلی بازار کامپیوتر نمی تواند منبع درآمد مناسبی برای فعالان این بخش باشد، گفت: طی چند ماه متوالی، فعالان این بخش، پاسخگوی هزینه های جاری خود نیستند و از این رو با تعطیلی واحدهای صنفی، رونق بازار کاهش می یابد.

میرمهدی با بیان اینکه دولت برنامه ریزی مناسبی در جهت حمایت از فناوری اطلاعات و فعالان این بخش نداشته است، گفت: افزایش تعرفه واردات لپ تاپ و نوت بوک از 4 به 10 درصد را مزید بر علت نابسامانی بازار کامپیوتر است.

او گفت: این افزایش تعرفه گمرکی، قاچاق کالا در این حوزه را به همراه خواهد داشت چرا که تعرفه گمرکی لپ تاپ و نوت بوک که به طور متوسط حدود 80 هزار تومان برای واردکننده تمام می شد امسال و با دستورالعمل جدید حدود 350 هزار تومان هزینه در پی خواهد داشت که این موضوع باعث افزایش واردات از مبادی قاچاق می شود.

میرمهدی گفت: هم اکنون شاهد فعالیت برخی صنوف دیگر در توزیع و عرضه کالاهای کامپیوتری قاچاق و بدون گارانتی در بازار رایانه هستیم که این موضوع از سمت ستاد حمایت از مصرف کنندگان در حال پیگیری است.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...