نسخه چاپی

دیدار مسئولان دانشگاه با یكی از سران فتنه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران ضمن اعتراض به دیدار مسئولان این دانشگاه با یكی از سران فتنه طی نامه‌ای به وزیر علوم از وی خواستند اجازه ندهد در دولت اعتدال قطار دانشگاه‌ها از ریل آرام پیشرفت علمی خارج شده و تبدیل به باشگاه سیاسی برخی افراد و جریانات معلوم‌الحال شود.

به گزارش نما به نقل از فارس ، از تحریک کاریکاتوریست‌های ضد اسلامی که به ساحت پیامبر اعظم هتک حرمت کردند برای ایجاد آشوب تا برگزاری جلسات با مدعیان کمونیست در دانشگاه و دیدار مدیران دانشگاه با سید محمد خاتمی بخشی از اتفاقات دانشگاه شهید چمران اهواز است.

انجمن اسلامی این دانشگاه در نامه‌ای به وزیر علوم تاکید کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن اعتراض و محکومیت این اقدام خارج عرف و غیراخلاقی برخی مدیران دانشگاه شهید چمران اهواز در دیدار با یکی از سران فتنه 88، این اقدام را به نوعی دهن کجی به شهدای سال 88 و رای مردم می‌داند. از شما خواهشمند است اجازه ندهید در دولت اعتدال قطار دانشگاه‌ها از ریل آرام پیشرفت علمی خارج شده و تبدیل به باشگاه سیاسی برخی افراد و جریانات معلوم الحال شود.

متن نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در محکومیت دیدار برخی مدیران دانشگاه با یکی از سران فتنه 88 به شرح ذیل است:

« من خواهش می‌کنم از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولان گوناگون مدیریّتى که دانشگاه را مرکز جوَلان سیاسى و تلاش‌ها و فعّالیّت‌هاى جناح‌هاى سیاسى قرار ندهید. سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوند به باشگاه‌هاى سیاسى؛ کارى که در یک دوره‌اى انجام گرفت < امام خامنه‌ای (دامه برکاته)

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر فرجی دانا

سلام علیکم

جناب وزیر؛ دانشگاه شهید چمران اهواز به برکت خون شهیدانی چون شهید چمران، در زیر موشک‌های صدام در طول 8 سال دفاع مقدس شجاعانه مقاومت کرد و ایستاد و اکنون در سایه آن رشادت‌ها و ایثارگری‌ها به پایگاهی علمی مبدل شده است. بخش عمده‌ای از این پیشرفت‌ها و تاثیرگذاری‌های علمی را بلاشک مدیون حمایت‌های بی دریغ و دلسوزانه امام خامنه‌ای از عرصه تولید علم هستیم.

بی شک این حمایت مستدام ایشان از جریان تولید علم که لازمه آن دانشگاهی آرام و علمی است، امر را برای ما مسجل می‌کند که ما نیز عزم خود را در پاسداشت از این سرمایه عظیم جزم کنیم. بحثی که ایشان به کرار بر آن تاکید می‌نمایند.

جناب آقای وزیر

دانشگاه شهید چمران اهواز در این چند مدت اخیر به کشتی ملتهبی می‌ماند که هر روزی موجی سهمگین آن را بیشتر از رسالت تولید علم خود، دورتر می‌سازد. اینجا دانشگاه شهید چمران اهواز به هر جایی جز مکانی برای دانش می ماند. از تحریک کاریکاتوریست های ضد اسلامی که به ساحت پیامبر اعظم هتک حرمت کردند برای ایجاد آشوب در دانشگاه تا برگزاری جلسات با مدعیان کمونیست در دانشگاه. این را درکنار پخش موسیقی های تند و زننده که هیچ سنخیتی نه با روح دانشگاه نه با مطالبات رهبری دارند اگر کنار هم بگذاریم شاید گوشه‌ای ازآلام جبهه مومن فرهنگی را بتوانیم بیان کرده باشیم.

جناب آقای دکتر فرجی دانا

چرخش مدیران را طبیعی و انتخاب مدیران را حق طبیعی هر سرپرست و رئیسی می دانیم ولی همان طور که رهبری به عنوان شخص اول مملکت که حرف شان حکم و امری واجب الاطاعه است فرمودند نباید به بهانه اعتدال جوانان مومن و انقلابی از صحنه مدیریت کشور حذف گردند. این در صورتی است که شاهد هستیم تمامی افرادی که در دوره قبل سمتی داشتند تنها به این جرم برکنار شده و افرادی که سابقه نگارش کتاب علیه مقدسات و محکمات اسلام دارند جایگزین آنان شده اند. جناب وزیر بدانید تداوم این روند به تقدس دانشگاه خسارتی جبران ناپذیر خواهد زد.

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

امسال را مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند، ولی دانشگاه شهید چمران به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های فرهنگی تاکنون به لحاظ شاخص های فرهنگی، وضعیت مطلوبی نداشته است.

برگزاری جلسات موهن شعر، پخش و ترویج موسیقی، انتشار نشریات هتاک، برگزاری جلسات مختلط فارغ التحصیلی پشت درهای بسته، عدم صدور مجوز به برنامه های تشکل های قانونی دانشگاه، عدم برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگی دانشگاه و نهایتاً عدم تخصیص به موقع بودجه به تشکل های اسلامی دانشگاه به دلایل واهی. آری این ها گوشه‌ای از شاهکارهای فرهنگی دانشگاه شهید چمران در سال اقتصاد و فرهنگ است.

به نظر می رسد برخی عزم و مدیریت خود را در تولید الگوهای ضد فرهنگی جزم کرده اند. در جدیدترین شاهکار هم مدیران دانشگاه و بخصوص معاونت فرهنگی به جای اینکه از این ایام تعطیل بهره جسته و به تقویت بنیه های فرهنگی دانشگاه همت گمارد به دیدار افرادی رفته اند که در سال 88 خون به دل رهبری کردند و مسجد به آشوب کشیدند و ظلمی بزرگ و گناهی نابخشودنی در حق این مردم و نظام انجام دادند.

اگر حافظه تاریخی این مدیران فراموش کرده ولی ما دقیقاٌ خاطرمان هست چگونه سال 88 هم نوا با صهیونیست ها شعار نه غزه و نه لبنان از حنجره همین بیمار دلان سر داده شد و چگونه رای 40 میلیون نفری یک ملت انقلابی به بازی گرفته شد و 8 ماه آرامش و آسایش از ملت ایران سلب شد.

جناب آقای دکتر فرجی دانا

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن اعتراض و محکومیت این اقدام خارج عرف و غیراخلاقی برخی مدیران دانشگاه شهید چمران اهواز در دیداربا یکی از سران فتنه 88، این اقدام را به نوعی دهن کجی به شهدای سال 88 و رای مردم می داند. از شما خواهشمند است اجازه ندهید در دولت اعتدال قطار دانشگاه ها از ریل آرام پیشرفت علمی خارج شده و تبدیل به باشگاه سیاسی برخی افراد و جریانات معلوم الحال گردد.

همچنین به این مدیران دانشگاهی هشدار می دهیم به جای اینکه به دیدار سران فتنه بروند در این سال فرهنگ عزم خود را در رفع موانع فرهنگی جزم نمایند و از این فرصت تعطیل به جای این دیدارهای باطل و هتاکانه به تدبیر و برنامه ریزی برای بهبود مشکلات دانشگاه و دانشجویان معطوف سازند.»

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...