نسخه چاپی

خنثی‌سازی طرح "غزوه عید" در بغداد

منابع امنیتی عراقی از خنثی طرح تروریست‌های داعش برای تسلط بر بغداد موسوم به غزوه عید و عزم پیشمرگان كُرد برای آزادی موصل و فراهم آوردن تجهیزات وسیع برای رسیدن به این هدف خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم ، منابع امنیتی عراقی از خنثی طرح تروریست‌های داعش برای تسلط بر بغداد موسوم به غزوه عید و عزم پیشمرگان کُرد برای آزادی موصل و فراهم آوردن تجهیزات وسیع برای رسیدن به این هدف خبر دادند.

به گزارش پایگاه المسله، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد: بالگردهای ارتش عراق مراکز تجمع تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را در در روستاهای ینکچه و السلام در طوز خورماتو هدف قرار دادند که بر اثر آن ده ها داعشی کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر سرتیپ عبدالرحمن کورینی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه گفت: نیروهای خود را به همراه تجهیزات گوناگون و سلاح سنگین جمع کرده ایم و به موصل حمله خواهیم کرد و تا آزادی آن به عملیات ادامه خواهیم داد.

وی ضمن تکذیب اخبار مربوط به تسلط داعش بر مناطق "زمار" و "کسک" در نینوا افزود: نیروهای ما آماده حمله موصل هستند.نیروهای پیشمرگه به سبب ساکنان موصل به آن حمله نکرده اند اما اگر عوامل ما مورد حمله واقع شوند ما دست بسته باقی نخواهیم ماند.

در همین حال یک منبع وابسته به پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی عملیات موسوم به غزوه عید را خنثی کرده اند.این منبع افزود: تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام قصد داشتند طی این غزوه بر بغداد مسلط شوند. نیروهای امنیتی سه نفر از سرکرده های داعش به مصعب عادل محمد، المکنی ملقب به ابو براء و فرقان طارق غازی المکنی موسوم به ابوعائشه را بازداشت کردند.به گفته این منبع تروریست های داعش صد خودرو حامل سلاح مجهز کرده بودند و دو عامل انتحاری قصد حمله داشتند.

در نینوا نیروهای پیشمرگه با استفاده از سلاح سنگین و موشک انداز و تانک برای بیرون راندن تروریست ها داعش از منطقه "کسک" در تلعفر استفاده کردند و صد تروریست داعشی را به هلاکت رساندند و شماری دیگر را به اسارت خود درآوردند و چهل خودرو متعلق به تروریست ها را منهدم کردند.

در منطقه پروانه در حدیثه در الانبار نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروی هوایی تلفات سنگینی به تروریست ها وارد کردند.از سوی دیگر منابع عراقی از استفاده تروریست های داعش از توپ های ضد هوایی خبر دادند. یک افسر بازنشسته عراقی اعلام کرد: این توپ های ضد هوایی متعلق به رژیم سابق است.

در کرکوک تروریست های داعش به منزلی در روستای المیدان در هفتاد کیلومتری جنوب کرکوک یورش بردند و مشعان شلا العبیدی را به اتهام همکاری به نیروهای امنیتی و مخالفت با بیعت با داعش سر بریدند و برادر مشعان العبیدی را با خود بردند.

در صلاح الدین تروریست های داعش چهل جوان را ربودند و از آنها به عنوان سپر انسانی در منطقه العلم در شرق تکریت استفاده کردند.در دیالی نیروی هوایی عراق طی عملیاتی 50 تروریست را به هلاکت رساندند و 17 خودرو متعلق به آنها را منهدم کردند.

در بابل در عملیات نیروهای امنیتی عراقی 55 تروریست را طی عملیاتی در مناطق جرف الصخر به هلاکت رساندند.در الرمادی عبدالحکیم الجغیفی فرماندار منطقه حدیثه اعلام کرد: نیروهای امنیتی با حمایت عشایر موفق به خنثی تلاش تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در یکی از مناطق حدیثه شدند.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...