نسخه چاپی

مردم در جریان جزئیات پرونده مهدی هاشمی قرار گیرند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم از دادگاه رعایت انصاف، عدالت و قاطعیت را می‌خواهند و انتظار دارند به آقای مهدی هاشمی نیز مانند دیگر متهمان نگاه شود.

به گزارش نما به نقل از فارس ، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، در مورد برگزاری دادگاه مهدی هاشمی که امروز دومین روز خود را پشت سر خواهد گذاشت، گفت: دادگاه باید به همه اتهامات آقای مهدی هاشمی رسیدگی کند.

وی با اشاره به قطور بودن پرونده مهدی هاشمی، اظهار داشت: پرونده وی ابعاد اقتصادی و ... دارد و باید دیگرانی نیز که در جرائم احتمالی شریک هستند به دادگاه فراخوانده شده و در مورد آنان نیز دادرسی صورت گیرد.

سلیمانی از لزوم مستقل بودن دادگاه طبق قانون اساسی سخن گفت و تصریح کرد: دادگاه نباید تحت تأثیر جوسازی‌های قرار گیرد؛ متأسفانه افکار عمومی اینگونه برداشت کرده‌اند که به علت وابستگی نَسَبی آقای مهدی هاشمی حق و عدالت آنگونه که باید در مورد اتهامات او رعایت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: دادگاه باید ثابت کند که مستقل است و زیر بار شانتاژها نمی‌رود؛ افکار عمومی به خاطر می‌آورد که رئیس اسبق قوه قضائیه در زمان محاکمه شهردار وقت تهران می‌گفت که فشارهای غیرمعمولی بر روی این پرونده وجود دارد و مردم اکنون توقع دارند که این فشارها دیگر تکرار نشود.

وی با توصیه به رسانه‌های نزدیک به دولت گفت: فشار به قوه قضائیه در مورد پرونده آقای مهدی هاشمی به نفع دولت، ملت و نظام نیست و رسانه‌ها نباید از یک متهم حمایت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس‌، اطلاع رسانی به موقع دادگاه را با اهمیت برشمرد و اظهار کرد: مردم باید بیشتر در جریان روند پرونده قرار گیرند تا حاشیه‌ها اصل ماجرا را تحت تأثیر قرار ندهد.

وی همچنین گفت: مردم از دادگاه رعایت انصاف، عدالت و قاطعیت را می‌خواهند و انتظار دارند به آقای مهدی هاشمی نیز مانند دیگر متهمان نگاه شود نه اینکه او را تافته جدا بافته بدانند.

سلیمانی در پایان در توصیه‌ای به اطرافیان مهدی هاشمی بیان کرد: جوسازی علیه دادگاه و یا تلاش برای کمرنگ کردن ابعاد اقتصادی این پرونده به نفع آنها نیست و مصاحبه به منظور تحت تأثیر قرار دادن نتیجه دادگاه موجب تکدر خاطر مردم می‌شود.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...