نسخه چاپی

ابوعبیده و جنگ روانی حماس علیه صهیونیست‌ها

یك كارشناس سیاست خارجی به بررسی نقش ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در جنگ غزه پرداخته است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد زارعی کارشناس موسسه ندا به بررسی نقش ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در جنگ غزه پرداخته است.

متن یادداشت به شرح ذیل است.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، همیشه با لباس نظامی و یک چفیه قرمز که صورت او را پوشانده است، در مقابل دوربین‌ها و رسانه‌ها ظاهر می‌شود.

اما رژیم صهیونیستی در خلال جنگ اخیر غزه، هنگام پخش یکی از سخنرانی‌های وی از شبکه الأقصی، این شبکه را هک و تصویر حقیقی و نام کامل وی را زیرنویس کرد که همین امر همه را غافلگیر کرد.

این اقدام رژیم صهیونیستی به عنوان یک جنگ روانی علیه حماس شمرده می‌شود اما اگر بیشتر مسئله را بررسی کنیم، متوجه پاتک این رژیم جعلی علیه جنگ روانی حماس می‌شویم.

ابوعبیده در آغاز تصدی منصب سخنگوی گردان‌های قسام در سال ۲۰۰۵، زمانی که رژیم صهیونیستی از نوار غزه عقب نشینی کرد، جوانی ۳۰ ساله بود.

او برای اولین بار پس از اسارت گلعاد شالیت سرباز صهیونیستی، در یک کنفرانس خبری ظاهر شد.

وی پیش از این، یکی از فرماندهان می‌دانی گردان‌های قسام بوده است و از‌‌ همان اوایل، در فهرست ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

او در سال گذشته، تحصیلات خود را در مقطع کار‌شناسی ارشد در دانشکده اصول دین دانشگاه اسلامی غزه با دفاع از پایان نامه خود تحت عنوان «سرزمین مقدس میان یهودیت، مسیحیت و اسلام» به پایان رساند.

وی را می‌توان در حال حاضر، شریان اصلی جنگ روانی حماس دانست و ذکر چند نکته در این باب ضروری است:

۱- نشان دادن تصویر ابوعبیده، آن هم به صورت ناگهانی در شبکه الأقصی که وابسته به جنبش حماس است، یک اقدام تاکتیکی در راستای چارچوب جنگ روانی میان گردان‌های قسام و تل آویو است.

۲- وی بار‌ها و بار‌ها در طول این جنگ و جنگ‌های اخیر، با سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های خود، تهدیدات رژیم صهیونیستی را خنثی کرده است. همین مسئله، مقامات رژیم صهیونیستی را عصبانی کرده و منجر شده است که آن‌ها در طول روزهای اخیر جنگ غزه، شبکه‌های ماهواره‌ای فلسطینی‌ها از جمله شبکه الأقصی را هک و آن را قطع کنند، زیرا این شبکه‌ها، ابوعبیده و سخنرانی‌های وی را به صورت مستمر نشان می‌دهند.

۳- وی علاوه بر اینکه تهدیدات صهیونیست‌ها را با سخنرانی‌اش خنثی می‌کند، با سخنان کوبنده خود، رژیم صهیونیستی را نیز تهدید می‌کند. همین مسئله، باعث شهرت وی در داخل و خارج سرزمین فلسطین شده است.

۴- او همیشه در پایان سخنانش، عبارتی را می‌گوید که هم نوعی آرامش را برای فلسطینیان و هم ترس، عصبانیت و ناراحتی را برای صهیونیست‌ها به همراه دارد. این عبارت «إنه لجهاد نصر أو استشهاد» (پایان این جهاد، یا پیروزی است یا شهادت) است. این مطلب مؤید آن است که در هر دو صورت، پیروزی برای فلسطینیان است.

۵- وی اصرار دارد که همچون شهید عماد عقل از بنیان گذاران گردان‌های قسام، چفیه قرمز بر سر کند و چهره‌اش شناخته نشود و این دقیقاً برعکس ابواحمد سخنگوی گروهان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) و ابومجاهد سخنگوی تیپ‌های ناصر صلاح الدین (شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی) می‌باشد که چهره‌هایشان را نمی‌پوشانند.

۶- ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۲۲ روزه در سال ۲۰۰۸، منزل ابوعبیده را هدف قرار داد اما موفق به ترور وی نشد. در جنگ کنونی نیز منزل پدری ابوعبیده هدف قرار گرفته است اما هنوز خبری مبنی بر بمباران منزل او مخابره نشده است. این مسئله نیز رژیم صهیونیستی را به شدت عصبانی کرده است.

۷- علی رغم اینکه برخی طرف‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند که نام کامل او، «حذیفة سمیر عبدالله الکحلوت» است، ولی هنوز با القاب و کنیه شناخته می‌شود و نام اصلی وی هنوز مشخص نیست.

۸- ابوعبیده، حلقه وصل شورای فرماندهی گردان‌های قسام با رسانه‌ها و مردم است؛ حلقه‌ای که با تصمیم گیران مهمی همچون محمد ضیف، مروان عیسی و رائد العطار ارتباط دارد که در فهرست ترور رژیم صهیونیستی قرار دارند.

۹- اگر در موتور جستجوی گوگل «أبوعبیده» را جستجو کنید، ۲. ۵ میلیون نتیجه به شما ارائه می‌دهد که حدود ۵۰ هزار لینک آن، فیلم‌های ویدیویی وی است. این ظهور رسانه‌ای بزرگ اما بدون هیچ تصویر، مکان و فعالیت واضح، صهیونیست‌ها را سر درگم کرده است.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...