نسخه چاپی

تقدیر از كلان سرمایه داران رژیم شاه !

نشریه «مهرنامه» در آخرین شماره خود- مورخه ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۱- طی گزارشی به اصطلاح تحقیقی و درج تیتر آن بر روی جلد و با عنوان «داستان ۵۳ نفر» به تطهیر كسانی پرداخته است كه در آخرین روزهای ملتهب پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، پس از غارت میلیونها دلار از بیت المال به خارج از كشور گریختند. عناصری كه وابستگی آنها به اجانب اظهرمن الشمس و خیانت های آنها به كشور غیرقابل انكار است.


به گزارش نما به نقل از کیهان ،۵۳ نفري كه عموماً به مدد وابستگي به اجانب، فرقه ضاله بهائيت، ماسون ها و سرسپردگي به رژيم پهلوي، چندين برابر اموال خود از بانك ها؛ وام هاي كلان اخذ كردند و اكنون در اسرائيل، آمريكا و اروپا زندگي مي كنند. با اين همه شيوه نگارش نويسنده به گونه اي است كه گويي آنها فقط در سايه سعي و تلاش خود صاحب دهها شركت و ثروت هاي افسانه اي شده اند و نيت آنها هم فقط خدمت به كشور بوده است. كشور از رفتن آنها دچار خسران شده است. در اينجا اشاره به سوابق برخي از آنها مي تواند افشاگر عمق دروغ پردازي هاي اين نشريه را آشكار كند:

۱- ابوالحسن ابتهاج: وزير برنامه و بودجه رژيم پهلوي كه به دليل حمايت هاي اشرف پهلوي از مديرعاملي بانك ملي به سفارت ايران در فرانسه رسيد و پس از تأسيس بانك ايرانيان و شركت بين المللي ايران و آمريكا ميليونها دلار بدون وثيقه از سيستم بانكي كشور اخذ كرد و با آذر، زني كه اشرف به زور و عنف طلاق او را از شوهرش گرفته بود به انگليس گريخت تا در كنار قصر «ابراهيم گلستان» حقوق بگير رسمي انگليسي ها، قصري ديگر خريده و زندگي كند. همان «ابراهيم گلستان» كه نامه اش به سيمين دانشور در همين شماره مهرنامه چاپ شده است با اين مضمون كه بايد بگويي از جلال بزرگتري!!
ابتهاج به خاطر حمايت هاي اشرف پهلوي و دربار در عموم مزايده ها و مناقصه هاي دولتي برنده بود و يكي از چهره هاي ثابت ميهماني هاي دربار پهلوي بود.
۲- اسدالله رشيديان: يكي از چهره هاي شاخص طرح «آژاكس» كه براساس آن مي بايد رهبران نهضت ملي (حضرت آيت الله كاشاني و دكتر مصدق) منزوي مي شدند و مورد حمله اوباش قرار مي گرفتند تا شاه گريخته از وطن پس از سه روز دربدري به كمك عده اي اوباش كه مستقيماً از رشيديان حقوق دريافت مي كردند به سرير سلطنت بازگردد تا در طي ۲۵سال ايران را به سفره غارت آمريكايي ها و اروپايي ها تبديل كند.
-مهدي بوشهري: كسي كه در نقش همسر سوم اشرف پهلوي در دربار حضور مي يافت و به دليل آنكه اشرف را به حال خود رها كرده بود تا دست به هر فسادي بزند؛ صاحب شركت هايي همچون خدمات «سينمايي و فيلمبرداري»، «گسترش صنايع سينمايي ايران» (به مديريت بهمن فرمان آرا)، لبنيات پاستوريزه پاك صاحب دهها شركت در داخل و خارج شد. علاوه بر اين به عنوان دلال فروش راكتورهاي اتمي فرانسه به شاه نيز پولهاي كلاني به جيب زد، آخرين وام اخذ شده وي از سيستم بانكي كشور در آن سالها دو ميليون فرانك بود.
-حبيب ثابت: عضو برجسته محفل بهائيان كه به دليل حمايت هاي همه جانبه رژيم شاه از بهائيان صاحب دهها شركت پولساز شد كه از ميان آنها مي توان به شركت هاي ارج، فيروز، پپسي كولا، جنرال تاير و... اشاره نمود. علاوه بر آن وي در جهت تبليغ فرقه ضاله بهائيت نخستين فرستنده تلويزيوني را در تهران تأسيس كرد. خدمات وي در راه شكل گيري اسرائيل به حدي است كه پس از مرگش در فلسطين اشغالي دفن شد و خياباني در تل آويو به نام وي ثبت گرديده است.
-طاهر ضيايي: وزير برنامه و بودجه كابينه سياه شريف امامي كه به مدد حمايت هاي اسدالله علم به رياست اتاق صنايع و معادن و بازرگاني ايران در رژيم پهلوي رسيد، و او نيز صاحب دهها شركت در داخل و خارج از كشور شد سرانجام نيز پس از اخذ وام هاي نجومي از سيستم بانكي كشور به خارج از كشور گريخت.
-مهدي ميراشرافي: يكي ديگر از عوامل طرح آژاكس براي بازگرداندن شاه فراري به سلطنت كه به خاطر همين خوش خدمتي كارخانه ريسندگي«تاج» را از محمدرضا به عنوان پاداش دريافت كرد و به دليل حمايت هاي شاه از وي؛ حتي نواميس كارگران كارخانه وي در امان نبودند. كسي كه به امپراتور اصفهان معروف شده بود زيرا علاوه بر تأسيس دهها شركت درامر زمين خواري و پاساژسازي هم فعال بود. چنانكه درجريان پيروزي انقلاب اسلامي وي و پسرش «كيوان» به اعدام و مصادره اموال محكوم شدند. كه دراين ميان پدر اعدام شد اما پسر به مدد زد و بندهاي پشت پرده از زندان آزاد شد و به همان راهي رفت كه پدرش رفته بود؛ زمين خواري و ظلم و ستم به طبقه محروم و فقير. كسي كه در كارنامه خود و پدرش اقدام به چند فقره قتل هم ديده مي شود. آن هم قتل كارگراني كه از سر تعصب و غيرت به پدر و پسر شوريده بود.
اسامي ديگر كساني كه دراين گزارش- بخوانيد رپرتاژ آگهي- تطهر شده اند به قرار زير است:
آذر ابتهاج، مراد اريه، احمد و محمود خيامي، ايرواني، رحيم زاده خويي، برادران عميدحضور، خاندان فرمانفرمائيان، كاظم خسروشاهي، برادران لاجوردي سناتور علي رضايي عبدالمجيد اعلم حسين دانشور و...

۱۳۹۱/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...