نسخه چاپی

مجامع جهانى، بسیار بى‌خاصیت، نالایق و بى‌كفایت‌اند

آیت‌الله مكارم شیرازى با صدور بیانیه‌ای با اشاره به وظیفه مسلمانان در قبال جنایات اسرائیل علیه مردم غزه گفت: ثابت شد مجامع جهانى، مجموعه‌هایى بسیار بى‌خاصیت و نالایق و بى‌كفایت‌اند، به جاى آنكه حامى مظلومان باشد آلت دست ظالماه هستند و اكنون بر همه مسلمین لازم است كه وظایف خود را در برابر این فاجعه انجام دهند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، آيت‌الله مكارم شيرازى با صدور بیانیه‌ای با اشاره به وظیفه مسلمانان در قبال جنایات اسرائیل علیه مردم غزه گفت: اكنون بر همه مسلمين و انسان‌هاى باوجدان از هر مذهب و مسلك نه دولت‌هاى بى اراده دست نشانده لازم است كه وظائف خود را در برابر اين فاجعه انجام دهند.

متن بیانیه این مرجع تقلید بدین شرح است

بسم الله الرحمن الرحيم

حمله بى‌رحمانه اسرائيل و كشتار وحشيانه بى‌سابقه اين رژيم غيرانسانى مخصوصاً كشتار وسيع زنان و كودكان و غير نظاميان و تخريب منازل و مدارس و بيمارستان‌ها به طور وسيع و حمايت بى‌چون و چراى سران آمريكا و اروپا از اين جنايات هولناك حقايق زيادى را براى جهانيان فاش كرد، هر چند قبل از آن هم روشن بود اما نه در اين مقياس.

اولاً: معلوم شد اين رژيم نامشروع پایبند به هيچ قانون بشرى و انسانى و الهى نيست و براى رسيدن به اهداف نامشروع خود هر جنايتى را مجاز مى‌شمرد.

ثانياً: ثابت شد مجامع جهانى، مجموعه‌هايى بسيار بى‌خاصيت و نالايق و بى‌كفايت‌اند، به جاى آن‌كه حامى مظلومان باشد آلت دست ظالمان‌اند.

ثالثاً: ثابت شده اعلاميه حقوق بشر ورق پاره بى‌ارزشى بيش نيست كه به سخريه نزديك‌تر از واقعيت است.

جنگ غزه عليرغم تمام مصائبش براى جهان اسلام و بشريت اين اثر مثبت را داشت كه وجدان عمومى جهانيان را بيش از پيش در برابر اسرائيل غاصب بيدار كرد و اعتماد جهانيان را از مدعيان حقوق بشر و مجامع بين‌المللى به كلى سلب نمود.

اكنون بر همه مسلمين و انسان‌هاى باوجدان از هر مذهب و مسلك ـ نه دولت‌هاى بى اراده دست نشانده ـ لازم است كه وظائف خود را در برابر اين فاجعه انجام دهند.

نخست اين‌كه همگى فرياد بلند كنند و بخواهند كه جلوى اين ديو ديوانه گرفته شود و به جناياتش پايان داده شود.

ديگر اين‌كه به عكس اسرائيل كه مى‌خواهد مردم غزه را خلع سلاح كند آنها را بيش از پيش مسلح سازند و اين كار را به تمام كشورهاى اطراف اسرائيل تعميم دهند زيرا عقل و شرع مى‌گويد در برابر اين ديوانگان جز با قدرت نمى‌توان از خود دفاع كرد.

و از سوى ديگر همه كشورهاى جهان سوم مجروحان را براى مداوا در كشورهاى خود (مانند كشور ما ايران) بپذيرند.

و ديگر اين‌كه براى ترميم خرابى‌ها در اولين فرصت اقدام كنند و از اين طريق مرهمى بر زخم‌هاى جانكاه اين عزيزان بگذارند.

و سرانجام بايد كارى كرد كه اين جنايات به دست فراموشى سپرده نشود و عليرغم خواست حاميان ظالم و زورگوى اين رژيم نامشروع خبررسانى كافى، پيوسته انجام گيرد.

از خداوند متعال توفيق همگان را براى انجام اين مسئوليت‌ها تقاضا داريم.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته 05/12/ 1393

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...