نسخه چاپی

بدهی ۱۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ وزارت نیرو!

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو به ایسنا خبر داد: در حال اخذ مجوزهای حقوقی برای عرضه هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت دیگر از سهمیه دو هزار میلیارد تومانی اوراق مشاركت سال ۹۲ هستیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، علیرضا دائمی با تاکید بر این‌که هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بین پیمانکاران توزیع شده و این کار ادامه دارد گفت: استقبال نسبتا خوبی از اوراق مشارکت در این عرصه شده است.

وی تصریح کرد: سهمیه ما در سال ۹۲ دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بود که در حال حاضر در حال اخذ مجوزهای حقوقی برای عرضه هزار میلیارد تومان اوراق دیگر هستیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در مورد عدم استقبال از اوراق مشارکت توسط مردم گفت: ممکن است در بازار عمومی که اوراق توسط بانک عرضه می‌شود به دلیل سود ۲۰ درصدی و نبود امکان خرید و فروش اوراق در چهار سال اول مردم کمتر استقبال کنند اما پیمانکاران استقبال خوبی از اوراق مشارکت داشته‌اند.

دائمی در مورد میزان بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران گفت: در بخش آب حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان بدهکاریم و در بخش برق عمده بدهی مربوط به تولیدکنندگان بخش خصوصی و کمتر بدهی به پیمانکاران است. در این عرصه حدود هشت هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان بخش خصوصی برق بدهکار هستیم.

در سال گذشته با توجه به حجم دیون وزارت نیرو و امکان استفاده از اوراق مشارکت مقرر شد تا بابت پرداخت بخشی از بدهی وزارتخانه به پیمانکاران، اوراق مشارکت عرضه شود.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...