نسخه چاپی

شبكه جامع سلامت در كشور ایجاد می شود

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از ایجاد شبكه جامع سلامت خبر داد و گفت: برای اجرای طرح تحول بهداشت باید مدلی طراحی شود كه عوامل خطر را كنترل كرده و مردم را به نحوی توانمند كنیم كه از سلامت خود صیانت كنند.

به گزارش نما به نقل از وزارت بهداشت ، دکتر علی اکبر سیاری در جلسه طرح تحول نظام سلامت که با حضور سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت تشکیل شد، گفت: طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، پنج هدف مهم شامل ارتقای شاخص های بهداشتی، بهبود کیفیت خدمت، رضایت مردم ، کنترل هزینه ها و عدالت در سلامت را دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه، تحول در بهداشت ضروری است و مدل فعلی برای مراقبت فعال از بیماری های مزمن کارساز نیست، افزود: باید مدلی طراحی شود که عوامل خطر را کنترل کرده تا مردم را به نحوی توانمند کنیم که از سلامت خود صیانت کنند و در این خصوص همکاری های بین بخشی برای تحقق سلامت مردم نیز ضرورت دارد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای ایجاد یک شبکه جامع همگانی سلامت ادامه داد: در این شبکه خدمات باید ادغام یافته باشد و ارتقای سلامت ، پیشگیری، درمان و توانبخشی در این سیستم دیده شود که این برنامه در سه سطح خدمات اولیه، خدمات سرپایی و بیمارستان ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سیاری افزود: برنامه ارائه خدمات سلامت به حاشیه نشینان شهرها، برنامه استقرار شبکه جامع و همگانی سلامت در دو استان فارس و مازندران از دیگر اقداماتی است که قرار است در قالب شبکه جامع و همگانی سلامت صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه دکتر محمد هادی ایمانیه و دکتر قاسم جان بابایی روسای دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و مازندران نیز گزارشی از عملکرد اجرای برنامه پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران ارائه دادند و در خصوص مدل های اجرا شده در این دو استان تبادل نظر شد.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...