نسخه چاپی

«BBC» جواب كاریكاتوریست آرمان را داد!

كارشناس دعوت شده به برنامه خبر شبكه BBC فارسی پاسخ غیرمنتظره‌ای به مجری رسانه وابسته به دربار انگلیس و حتی به رویه ای كه برخی رسانه های داخلی كشور ما اتخاذ كرده‌اند، داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم ، کارشناس دعوت شده به برنامه خبر شبکه BBC فارسی پاسخ غیرمنتظره‌ای به مجری رسانه وابسته به دربار انگلیس و حتی به رویه ای که برخی رسانه های داخلی کشور ما اتخاذ کرده‌اند، داد.

کارشناس این برنامه در پاسخ به جمال موسوی، مجری برنامه بی بی سی فارسی که سعی داشت تا فجایع اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را به کشته شدن 3 اسرائیلی در روزهای گذشته ربط دهد، گفت: بستگی دارد ساعتمان را تا چه زمانی به عقب ببریم و کجا تنظیم کنیم. روی آن اتفاق(کشته شدن 2 اسرائیلی) ببریم یا یکی، دو هفته عقب تر که 2 جوان فلسطینی توسط اسرائیلی ها کشته شدند. همین طور می شود عقب تر رفت و باز مشاهده کرد که این جنگ ادامه داشته است.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: برخی کشته شدن 3 اسرائیلی و آغاز این اتفاقات را به حماس ربط می دهند اما نه تنها حماس کشته شدن این 3 اسرائیلی را بر عهده نگرفته بلکه اگر حماس هم آن ها را کشته باشد سوال این است که چرا این کشتارها قبل از سال 1987 که حماس هنوز تاسیس نشده بود ادامه داشت؟

بنابراین گزارش، صحبت های کارشناس بی بی سی در حالی مطرح می شود که روزنامه آرمان هفته گذشته با انتشار کاریکاتوری به جنبش مقاومت اسلامی توهین کرد.

روزنامه آرمان در صفحه آخر روزنامه خود کاریکاتوری را منتشر کرد که در آن یک میز پینگ پینگ با دو بازیکن که یکی از آن ها پیراهن سفید و آبی که یادآور پیراهن رژیم صهیونیستی و پرچم رژیم اشغالگر قدس است بر تن کرده بود و در سوی دیگر فردی پیراهن قرمز و سرآستین های سفید که به تفسیر کارشناسان نمادی از مقاومت فلسطین و بخصوص "حماس" و حتی ایران است را پوشیده بود.

این دو بازیکن بمبی را با راکت‌های تنیس به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند، در این میان نیز نمادی از مردم فلسطین(خانواده‌ای که مادر خانواده روسری‌ای از چفیه فلسطینی به سر دارد) به جای تور میز پینگ‌پنگ قرار دارند و در نهایت بمب‌های شلیک شده از سوی دو طرف نبرد در سرزمین‌های اشغالی بر روی سر مردم مظلوم فلسطین فرود آمده و آنها را هدف قرار می‌دهد.

آنچه در این کاریکاتور مشهود است القی این مطلب است که در حقیقت مردم مظلوم فلسطین هیچ یک از طرفین دعوا نیستند، بلکه تنها بی‌طرفانی به شمار می‌روند که در شلیک بمب‌ها میان دو طرف دعوا، قربانی می‌شوند.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...