نسخه چاپی

تصمیم پوتین برای استقرار موشك‌های اسكندر در مقابل تحریم‌های آمریكا و اروپا

منابع آگاه اعلام كردند رئیس‌جمهور روسیه برای مقابله با تحریم‌های آمریكا و اروپا، قصد دارد موشك بالستیك اسكندر را مستقر سازد.

به گزارش نما به نقل از فارس ، وب سایت «ورلد نت دیلی» در مطلبی نوشت: به گفته منابع مطلع، ولادیمیر پوتین در نشستی با اعضا شورای امنیت ملی روسیه، پایان همکاری میان روسیه و ناتو را اعلام و بر لزوم ایجاد منطقه حائل با غرب تاکید کرد و به همکاری دفاع موشکی با غرب پایان داد.

بر اساس این گزارش، تصمیم پوتین برای پایان دادن به همکاری با غرب به دنبال اعمال تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه بخش‌های مالی، انرژی و دفاعی روسیه صورت گرفت. این تحریم‌ها به خاطر حمایت مسکو از جدایی‌طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین و نیز آنچه غرب آن را کمک روسیه به شورشیان برای ساقط کردن هواپیمای مالزیایی خواند، اعمال شده است. تحلیلگران بر این باورند، شورشیانی که مجهز به موشک زمین به هوای روسیه بوده‌اند، به اشتباه این هواپیمای غیرنظامی را ساقط کرده‌اند.

به گفته این منابع آگاه، مسکو، اوکراین را برای موقعیت ژئواستراتژیک خود مهم تلقی می‌کند تا بتواند منطقه حائل را میان فدراسیون روسیه و کشورهای همرز با روسیه که عضو ناتو هستند، حفظ کند.

این منابع افزودند: رئیس‌جمهور روسیه سیستم موشک بالستیک اسکندر را برای مقابله با استقرار سیستم ضدموشکی غرب، مستقر خواهد کرد.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...