نسخه چاپی

وحشت عربستان از چیزی كه خود ساخته!

عربستان سعودی از مصر و پاكستان برای حفاظت از مرزهایش در مقابل شبه نظامیانی كه بخش وسیعی از عراق و سوریه را تصرف كرده اند، درخواست كمك كرده است.

به گزارش نما ،ایسنا به نقل از تایمز لندن نوشت: یک مشاور دولت عربستان سعودی گفت: ما از مصر و پاکستان درخواست کمک کرده ایم.

وی افزود: هیچکس مطمئن نیست و ما نمی دانیم داعش چه نقشه ای در سر دارد اما مشخص است که گروهی به مانند اینها در صورت توان مکه را هدف قرار خواهند داد.

این مقام دولت عربستان اضافه کرد: ما بر این باوریم که آنها توانشان به تحلیل رفته اما با این حال نباید ریسک کنیم.

گروه تروریستی داعش که سابقا از گروه های وابسته به القاعده بود تعداد زیادی از شهرهای کلیدی در عراق را تصرف کرده است.

به نوشته بیزنس اینسایدر، دولت عربستان حق دارد نگران باشد، چراکه همراه با قطر به صورت مخفیانه به شورشیان سوری پول و سلاح می داد.

یک مقام ارشد قطری می گوید: داعش پروژه عربستان بوده است.

دلیل عربستان سعودی برای حمایت از گروه های شورشی مخالفت با ایران بود که از اسد حمایت می کرد اما اکنون به ماننده آنچه برای آمریکا در دهه ۱۹۸۰ در افغانستان اتفاق افتاد، این تصمیم به ضرر خودش تمام شد.

حمله ی تمام عیار داعش به عربستان سعودی بعید به نظر می رسد اما تهدید راه یافتن اعضای این گروه به درون عربستان و انجام حملات در این کشور خیلی محتمل است.

به نوشته ی المانیتور، آنطور که وزیر کشور عربستان گفته، تاکنون ۶۲ عضو داعش در این کشور دستگیر شده اند.

تئودور کاراسیک عضو موسسه تحلیل نظامی خلیج (فارس) و خاور نزدیک در دبی به تایمز لندن می گوید: هیچ کس تا به حال سعی نکرده است که داعش را ریشه کن کند.

وی می افزاید: زمانیکه قدرت این گروه تحکیم شود این خطر وجود دارد که به درون عربستان نفوذ کنند.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...