نسخه چاپی

رژه‌ی خودروهای كلاسیك در سعدآباد

كانون جهانگردی و اتومبیلرانی، مجموعه‌ای از خودروهای تاریخی متعلق به مالكان خصوصی را در مجموعه‌ی فرهنگی و تاریخی سعدآباد به‌نمایش می‌گذارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شهاب مالمیر مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در نظر داریم حدود 80 دستگاه خودروی کلاسیک و ویژه را که تعداد زیادی از آن‌ها به مالکان خصوصی تعلق دارد و از میان خودروهای مورد استفاده در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران انتخاب شده‌اند، به‌نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌هایی که تا کنون با موضوع خودروهای تاریخی (کلاسیک) برگزار شده است، متفاوت باشد. از جمله تفاوت‌هایی که این نمایشگاه با رویدادهای مشابه دارد، می‌توان به خاص بودن برخی خودروهای شرکت‌کننده و بی‌نظیر بودن آن‌ها در ایران، به این معنا که نمونه‌ی دیگری از آن‌ها در کشور وجود ندارد، اشاره کرد.

مالمیر اظهار کرد: برخی از این اتومبیل‌ها تا کنون در هیچ‌یک از رویداد‌های نمایشگاهی با موضوع خودروهای کلاسیک حضور نیافته‌اند و شرکت در این نمایشگاه نخستین نمایش عمومی آن‌ها به‌حساب می‌آید.

او به تلاش‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای حفاظت و شناسایی خودروهای تاریخی اشاره کرد و گفت: همان‌طور که پیش از این اطلاع‌رسانی شده است، هیئت وزیران در سال 1389 پس از پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به استناد اصل یکصدوسی‌وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با آیین‌نامه‌ی شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی موافقت کرد و درپی آن، دبیرخانه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی (کلاسیک) در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی راه‌اندازی شد.

وی گفت: پیش از تصویب این آیین‌نامه، اتومبیل‌های کلاسیک که ما از آن‌ها با عنوان خودروهای تاریخی و بخشی از میراث فرهنگی کشورمان یاد می‌کنیم، به‌دلیل بی‌توجهی به سمت فراموشی و نابودی می‌رفتند، به همین دلیل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای این اتومبیل‌ها اقدام کرد تا این یادگاران گذشته، برای آیندگان ماندگار شوند.

او ادامه داد: یکی از فعالیت‌هایی که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از سال‌های گذشته تا به امروز در مسیر شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی به‌صورت مستمر و دوره‌ای انجام داده، برپایی نمایشگاه‌های متعدد با حضور منحصربه‌فردترین خودروهای تاریخی است که مردادماه امسال، شاهد برپایی یکی از این نمایشگاه‌ها در تهران خواهیم بود.

وی درباره‌ی اهداف برپایی این نمایشگاه، توضیح داد: حمایت از مالکان خصوصی خودروهای کلاسیک و کمک به رفع عیوب خودروها، کمک به تحقق اهداف دبیرخانه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی (کلاسیک)، فراهم کردن زمینه دیدار و تبادل نظر مالکان خصوصی با متولیان حمایت از این خودروها، فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی صیانت از خودروهای کلاسیک که جزیی از سرمایه‌های تاریخی و فرهنگی کشورمان محسوب می‌شوند، از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه به‌شمار می‌روند.

مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: از آنجا که خودروهای کلاسیک آمیزه‌ای از ذوق، هنر و صنعت هستند و بیشتر آن‌ها نشانه‌های تلاش و هنر صنعتگران دوران گذشته را در خود حفظ کرده‌اند و برخی از آن‌ها نیز بازگوکننده‌ی وقایع ویژه‌ی تاریخی هستند، نمایش عمومی آن‌ها، نمایش گوشه‌ای از فرهنگ و تاریخ کشورمان است و از همین‌ رو، اهمیت ویژه‌ای دارند.

او با دعوت از دارندگان خودروهای کلاسیک که به شرکت در این گردهمایی‌ها تمایل دارند، از ارائه‌ی تخفیف‌های ویژه به گروه خاصی از بازدیدکنندگان خبر داد و گفت: برای بخشی از بازدیدکنندگان از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، ایثارگران، خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان 25 تا 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. این افراد می‌توانند هنگام تهیه‌ی بلیت، با ارائه‌ی کارت شناسایی از این تخفیف‌ها بهره‌مند شوند.

به گفته‌ی او، در پایان این نمایشگاه به همه‌ی مالکان خودروهای تاریخی که اتومبیل‌های خود را در این نمایشگاه به‌نمایش گذاشته‌اند، گواهی حضور و لوح سپاس اهدا می‌شود.

نمایشگاه خودروهای تاریخی (کلاسیک) از 14 تا 19 مردادماه از ساعت 10 صبح تا 20 در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 8-66755567 تماس گرفته و یا به وب‌سایت رسمی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به نشانی WWW.TAC.ORG.IR مراجعه کنند.

۱۳۹۳/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...