نسخه چاپی

سكوت یك دقیقه‌ای جنبش عدم تعهد به احترام شهدای غزه

نشست كمیته فلسطین جنبش عدم تعهد با حضور تعدادی از وزرای خارجه و نمایندگان كشورهای عضو این جنبش آغاز به كار كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، سخنران افتتاحیه این نشست که در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود، حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان بود.


در این نشست بیش از 50 کشور نمایندگانی برای بررسی اوضاع غزه اعزام کرده‌اند.


وزیران خارجه‌ کشورهای فلسطین ، قطر، ونزوئلا، لبنان، بنگلادش، سودان و اوگاندا در این نشست حضور دارند.


همچنین 7 کشور در سطح قائم مقام و معاون وزیر در این نشست مشارکت دارند.

حضور فیصل مقداد،معاون وزیر خارجه سوریه نیز در این نشست قابل توجه است.

قرار است امروز و در پایان این نشست یک روزه پیش نویس بیانیه‌ای بررسی و تصویب شود که درآن اعضا درباره‌ وضعیت غزه، اعلام نظر و جمع بندی خود را ارائه می‌کنند.


بر اساس آیین نامه جنبش عدم تعهد، کمیته فلسطین از جمله گروههای کاری در این جنبش است که همزمان با نشست وزیران خارجه‌ این جنبش و در حاشیه‌ی آن در سطح وزراء برگزار می‌شود.


این کمیته 13 عضو دارد که شامل الجزایر، بنگلاش، مصر، کوبا، هند، مالزی، فلسطین، اندونزی، کلمبیا، آفریقای جنوبی، سنگال، زیمباوه و زامیبیا است و ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش ریاست این کمیته را بر عهده دارد.


در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد اعلام کرد برای بررسی وضعیت بحرانی مردم غزه، نشست کمیته فلسطین این جنبش را برگزار می‌کند.


به گزارش ایسنا، نمایندگان و وزیران خارجه‌ و سفرای مقیم کشورهای شرکت کننده در نشست این کمیته نیز در محل هتل آزادی حضور دارند.

سکوت یک دقیقه‌ای اعضای جنبش عدم تعهد به احترام شهدای غزه


حاضران نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد به احترام خون شهدای غزه، یک دقیقه سکوت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که صبح امروز به منظور بررسی وضعیت مردم غزه نشست خود را در تهران آغاز کرده است در ابتدای این نشست از حاضران خواست به احترام خون شهدای غزه بایستند و یک دقیقه سکوت کنند و برای قربانیان این جنایت رژیم صهیونیستی دعا کنند.

این نشست پس از یک دقیقه سکوت با سخنرانی روحانی رئیس جمهور کشورمان ادامه یافت.

۱۳۹۳/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...