نسخه چاپی

مبلغ سعودی:

نفرین اسرائیل حرام است !

در شرایطی كه كشتار زنان و كودكان فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد، یك مبلغ سرشناس سعودی با حرام دانستن نفرین این رژیم، جنجال گسترده ای را در پایگاه های ارتباط اجتماعی ایجاد كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "صالح الفوزان" عضو هیات علمای ارشد که بالاترین نهاد دینی در عربستان سعودی به شمار می رود، گفت: "نفرین کردن اسرائیل جایز نیست زیرا اسرائیل نام پیامبر خدا یعقوب علیه السلام است و صحیح تر، نفرین کردن یهودیان است." !!!
در پیام صوتی منسوب به وی آمده است: برخی از مردم می گویند «اللهم العن إسرائيل» (نفرین خدا بر اسرائیل) و این به معنای نفرین بر یعقوب علیه السلام است. مسلمان باید به این توجه داشته باشد و به جای سرزنش اسرائیل، بگوید «لعن الله اليهود» یا «لعنة الله على اليهود»(نفرین خدا بر یهودیان).

سخنان الفوزان جنجال گسترده ای در سایت اجتماعی توییتر که در عربستان گسترش یافته است، ایجاد کرده و بین موافقان و مخالفان این فتوا اختلاف به وجود آمده است؛ به ویژه این که این فتوا همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارغزه صادر شده است.

در این جنگ که از حدود یک ماه پیش آغاز شده است حدود 2 هزار نفر به شهادت رسیده اند که شمار قابل توجهی از آنان زن و کودک هستند.

بسیاری از کاربران توییتر فتوای الفوزان را رد کرده و گفته اند منظور از نفرین کردن اسرائیل خود اسرائیل است نه یعقوب نبی.

۱۳۹۳/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...