نسخه چاپی

تفكیك جنسیتی كنسرت یگانه را لغو كرد

كنسرت «محسن یگانه» كه قرار بود در روزهای ۱۸ و ۱۹ مردادماه در ارومیه برگزار شود، به دلیل عدم رعایت طرح تفكیك جنسیتی لغو شد.

به گزارش نما ، این اتفاق در حالی رخ داد که «موسیقی ما» در هفته‌های گذشته با انتشار گزارش‌هایی با موضوع طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌های پاپ در غرب کشور، سعی در اطلاع‌رسانی در این باره کرد و باعث شد مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز در این باره در گفت‌وگویی با رد عملی شدن این طرح بگوید: «به تازگی نیروی انتظامی در شورای سیاست‌گذاری برگزاری کنسرت‌های استان آذربایجان غربی، درخواست برگزاری کنسرت‌ها به صورت تفکیک جنسیتی را ارائه داده و خواستار آن شده که نامه‌ای تنظیم و ابلاغ شود و این ربطی به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی ندارد. شأن مردم ایران بالاتر از این حرف‌هاست. برگزاری کنسرت، مانند برگزاری تئاتر و سایر هنرها، از سالم‌ترین تفریحات است. مردم برای دیدن یک اتفاق فرهنگی، همراه با خانواده خود در سالن حاضر می‌شوند و این اشکالی ندارد. حال اگر فرد یا افراد خاطی و هنجارشکنی در جمع حضور دارند، باید نیروی انتظامی با آنها برخورد کند. درست نیست که به دلیل رفتار یکی، دو نفر این‌طور برخورد کنیم.»


همچنین «ارجمند» اعتقاد داشت که اعمال این قبیل طرح‌ها در شهرستان‌ها خلاف قانون است و باید با عاملان آنها برخوردهای قانونی صورت پذیرد.

پیگیری خبرنگار «موسیقی ما» برای اطلاع از صحت و سقم این خبر به تهیه‌کننده این کنسرت ختم شد و او ضمن تأیید خبر لغو کنسرت «محسن یگانه» در ارومیه، طرح تفکیک جنسیتی را اصلی‌ترین عامل این اتفاق معرفی کرد.

۱۳۹۳/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...