نسخه چاپی

دست دلال‌ها از تجهیزات پزشكی كوتاه می‌شود

مدیر كل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشكی تاكید كرد كه با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه قیمت گذاری تجهیزات پزشكی و ادامه این روند از سوی مجموعه وزارت بهداشت، قطعا دست دلال‌ها از این حوزه كوتاه می‌شود.

به گزارش نما، مهندس سید حسین صفوی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره "دلالی‌ در حوزه تجهیزات پزشکی و افزایش چند برابری قیمت برخی از این اقلام به علت واسطه‌گری‌های متعدد"، گفت: دلالی در حوزه تجهیزات پزشکی از گذشته وجود داشته و متاسفانه وسیع هم بوده است. اما با توجه به بحث قیمت گذاری تجهیزات پزشکی که این روند از سوی سازمان غذا و دارو و مجموعه وزارت بهداشت به صورت جدی پیگیری می‌شود، قطعا دست دلال‌ها از این حوزه کوتاه می‌شود.

وی گفت: دلالی و واسطه‌گری به این دلیل بوجود می‌آید که افراد می‌توانند سود زیادی از این محل داشته باشند. اما اکنون سقف قیمت‌ها مشخص است و سود، سود قانونی شده است. بنابراین بحث دلال‌ها قطعا در آینده نزدیک بسیار کمتر خواهد شد و عملا حوزه تجهیزات پزشکی یک حوزه منظم‌تری را شاهد خواهد بود.

صفوی در توضیح اقدامات انجام شده در جهت ساماندهی قیمت‌ها و سیستم توزیع حوزه تجهیزات پزشکی ادامه داد: در چند ماه گذشته به دنبال تثبیت و همچنین کاهش نسبی نرخ ارز، تقریبا وضعیت پایداری را در بازار تجهیزات پزشکی شاهد بوده‌ایم. علاوه بر آن همزمان با مصوبه دولت در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت، فرصت را جهت ساماندهی قیمت‌گذاری و همچنین ساماندهی سیستم توزیع تجهیزات پزشکی مناسب دیدیم. بنابراین قبل از اجرای طرح تحول، ایجاد فضای رقابتی میان شرکت‌های مختلف تجهیزات پزشکی را آغاز کردیم. به این ترتیب موفق شدیم کالاها را با بهترین کیفیت و با قیمت مناسب‌تر در اختیار مراکز درمانی قرار دهیم.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت افزود: همزمان با این موضوع پیگیری‌های لازم از هیات دولت را انجام دادیم تا وزارت بهداشت به شکل قانونی امکان قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی را داشته باشد. نهایتا نیز هیات دولت اختیار قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی را به وزارت بهداشت تفویض کرد.

گفتنی است، وی پیش از این ضمن اشاره به اقدامات انجام شده جهت تهیه فهرست قیمت تجهیزات پزشکی که در مراکز درمانی عرضه می‌شوند، از قیمت‌گذاری بیش از ۳۳۰۰ قلم تجهیزات پزشکی خبر داده و تاکید کرده بود که روند قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۳/۵/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...