نسخه چاپی

كنایه فردوسی پور به استیلی

داستان مالكیت باشگاه راه‌آهن دیگر موضوع جالب نخستین برنامه‌ی 90 در آغاز فصل 94-93 بود كه عادل به آن پرداخت و صحبت كوتاهی با حمید استیلی، سرمربی فعلی و مالك اسبق راه‌آهن در این رابطه انجام داد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، داستان مالکیت باشگاه راه‌آهن یکی دیگر از موضوعات جالب نخستین برنامه‌ی 90 در آغاز فصل 94-93 بود که عادل به آن پرداخت و صحبت کوتاهی با حمید استیلی، سرمربی فعلی و مالک اسبق راه‌آهن در این رابطه انجام داد.

عادل با این سوال آغاز کرد که بالاخره راه‌آهن را چه کسی راهی میدان خواهد کرد، شما، دادستانی و … و در مجموع اوضاع راه‌آهن چطور است و استیلی نیز گفت: «دادستانی دومین مزایده‌ی خود برای فروش راه‌آهن را برگزار کرد که بدون شرکت‌کننده پایان یافت. درحال حاضر تابع قانون هستیم. آقای جعفری‌دولت آبادی و تورک کمک‌های ویژه می‌کنند تا هرچه زودتر داستان مالکیت به اتمام برسد. آقای نژاد‌فلاح نیز تلاش‌های بسیازی انجام دادند تا تیم در تهران باقی بماند راهی شهرستان نشود.»

استیلی در پاسخ فردوسی‌پور که خواستار معرفی حمید استیلی در باشگاه راه‌آهن شده بود گفت: «از ابتدا دنبال تیم‌داری نبودیم که بازیکن‌ها، مدیرعامل و … اصرار داشتند که باشگاه در راه‌آهن در تهران بماند و به سرنوشت پاس دچار نشود. این باشگاه دارای تعداد پرشماری کارمند و پرسنل و دارای تیم‌های پایه می‌باشد، پس نباید از تهران که در آن ریشه دارد منتقل شود.»

فردوسی‌پور که بارها و بارها روی گزینه‌ی امیر سیاسی به عنوان مالکیت پنهان ذوب‌آهن اشاره کرده بود، در مورد پرداخت 8 میلیارد تومان به ازای باشگاه راه‌آهن از حمید استیلی پرسید: ” چند تن از دوستان به عشق فوتبال حاضر شدند این مبلغ را بپردازند. شما بهتر می‌دانید سرمایه‌گذاری در فوتبال ایران هیچ سود و ارزشی برای بازگشت سرمایه ندارد. امیر سیاسی به همراه چند تن دیگر که اگر تمایل داشته باشید نام آن‌ها را خواهم برد، به عشق فوتبال و نه هیچ مسأله‌ی دیگر قصد خرید باشگاه راه‌آهن را داشتند که به اصرار خودشان باشگاه به نام من زده شد.”

مجری 90 به سراغ مبلغ قرارداد 100 میلیونی حمید استیلی رفت و گفت: "آیا تنها 100 میلیون می‌گیرید؟”

استیلی که بازهم عشق به فوتبال را بهانه کرده بود، گفت: "چون باشگاه از خودمان بود می‌خواستیم مبلغی در نظر نگیریم که به علت قوانین سازمان لیگ مجبور به درج این رقم شدیم.”

فردوسی‌پور هم که از این عشق تعجب کرده بود، گفت: "عجب عشقی است که در شما رخنه کرده است (!)”

استیلی با استفهام انکاری گفت: اگر اشتباه است بگویئد… من در طول دوسالی که در پرسپولیس بودم و به عنوان رئیس آکادمی پرسپولیس و مدیرعامل پیشکسوتان پرسپولیس فعالیت می‌کردم هیچ مبلغی دریافت نکردم. در ضمن مدت چهار سال است که یک مدرسه‌ی فوتبال رایگان دارم. چون خودم از مدرسه‌ی فوتبال رایگان زیر نظر استاد لارودی رشد کردم و معتقدم بچه‌های بی‌بضاعت توان رشد دارند.”

فردوسی‌پور در پایان تعجب خود را از بابت اعلام دستمزدهای تقریبا دو برابر برای دستیاران استیلی اعلام کرد که استیلی آن را عشق به فوتبال معرفی کرد. عادل نیز در واکنش به این‌که استیلی از پرسپولیس یک ریال هم دریافت نکرده است با اشاره به دوران مدیریت رویانیان که استیلی رئیس آکادمی پرسپولیس بود، گفت: "غیر از ریال خودرو هم دریافت نکردید؟”

۱۳۹۳/۵/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...