نسخه چاپی

حكم اعدام 3 جاسوس صهیونیستی در لبنان

دادگاه لبنان یک حکم اعدام حضوری و دو حکم دیگر غیابی علیه جاسوسان صهیونیست در لبنان صادر کرد.

به گزارش فارس ، با گذشت نزدیک به سه سال از زمان بازداشت "هیثم السحمرانی" دادگاه نظامی دائمی لبنان به ریاست نزار خلیل دیروز حکم این جاسوس صهیونیست را که اعدام بود، صادر کرد.

این حکم یکی از آخرین احکامی بود که نزار خلیل صادر کرد، چرا که به زودی بازنشسته می شود، این دادگاه همچنین حکم اعدام غیابی برای ساهره السحمرانی خاهر هیثم و محمد امین خزعل همسر ساهره نیز صادر کرد. همچنین راغده ضاهر به اتهام همکاری با دشمن صهیونیستی به دو سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد.

هیثم السحمرانی در سال 2009 به دست نیروهای امنیتی لبنان افتاد، بعد از بازداشت وی مشخص شد که وی در جریان جنگ 33 روزه درمیان مناطق جنوب تردد داشته و اتفاقات میدانی را به اطلاع صهیونیست ها می رسانده است، او افسر نیروهای امنیت داخلی لبنان بوده است وبا این پوشش موفق به حضور در جبهه های جنوب می شد.

یکی از مکان هایی که هیثم موقعیت آن را به رژیم صهیونیستی گزارش داد و این رژیم با وحشیگری تمام آن را نابود کرد، مجتمع امام حسن بود که یک روز مانده به پایان جنگ مورد حمله جنگنده های صهیونیستی قرار گرفت. برخی از مکان هایی دیگر که مظنون به حضور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بود و مورد هدف قرار گرفت، از سوی این جاسوس اسرائیلی ها موقعیت یابی شده بود.

السحمرانی در سال 2004 توسط خواهرش و همسر خواهرش جذب سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی شده بود.

با وجود اینکه از سال 2009 تاکنون بیش از 150 جاسوس صهیونیستی در لبنان بازداشت شده اند، تنها 11 حکم اعدام علیه آنها صادر شده است که حکم هیثم را می توان دوازدهمین حکم دانست، البته هیچ کدام از حکم ها هنوز اجرایی نشده اند و در مسیر دادگاه تجدیدنظر قرار دارند.

۱۳۹۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...