نسخه چاپی

پاسخ تهران به اتهام زنی مقامات بحرین

عکس خبري -پاسخ تهران به اتهام زني مقامات بحرين

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توصیه ما به مقامات بحرین این است كه به جای پاك كردن صورت مسئله و ایراد اتهام به كشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران به خواسته های مردم توجه كنند و تسلیم خواست مردم شوند.

به گزارش نما، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اتهام بحرین به ایران مبنی بر طراحی کودتا از سوی ایران و اقدام انقلابیون که جاده منتهی به پل عربستان و بحرین را مسدود کرده اند، گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که در مسائل داخلی بحرین دخالتی نداریم و ریشه اصلی بحران توجه نکردن به خواست مردم آن کشور است .

وی افزود: سردمداران بحرین به جای آنکه به صورت ریشه ای مسئله داخلی کشور را حل کنند با اقدامات نسنجیده این بحران را عمیق تر می کنند.

مهمانپرست خاطرنشان کرد: بحث سرکوب مردم ، دخالت نظامی و امنیتی کشورهای همسایه مانند عربستان و طرح هایی که مانند الحاق بحرین به عربستان مطرح شد ، از نظر ما اقدامات نسنجیده ای است که بحران را ریشه دارتر و عمیق تر می کند و شاید به نفع هیچ کس نباشد که منطقه دچار چنین وضعیتی باشد.

وی تأکید کرد: توصیه ما به مقامات بحرین این است که به جای پاک کردن صورت مسئله و ایراد اتهام به کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران به خواسته های مردم توجه کنند و تسلیم خواست مردم شوند. در این صورت همه مشکلات حل خواهد شد.

مهمانپرست همچنین با اشاره به اجلاس سران عدم تعهد که در شهریور ماه در ایران برگزار می شود، اظهار داشت: طبیعی است که دعوت نامه ها باید برای تعداد زیادی از روسای کشورها برود و در این زمینه بین مسئولین کشور یک تقسیم بندی صورت گرفته و تعدادی از این دعوت نامه ها را نیز وزیر امور خارجه به کشورها می برند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ،اظهار داشت: سفرهایی نیز در چارچوب کاری بنا به دعوت همتایان صورت خواهد گرفت که در این رابطه احتمالا در آینده نزدیک سفری در خاورمیانه خواهیم داشت.

۱۳۹۱/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...