نسخه چاپی

دفاع یك اصلاح‌طلب از ممیزی همشهری

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران با دفاع از ممیزی روزنامه همشهری خواستار نظارت شورا بر این روزنامه شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ،د ر جریان هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران عبدالحسین مختاباد با بیان اینکه می‌خواهیم به روزنامه همشهری بگوییم شجاعت داشته باشد و از خود سانسوری بپرهیزد، گفت: ما می‌خواهیم به روزنامه همشهری بگوییم که از شهردار، طرح‌های شهری و شورای شهر انتقاد کند و نظرات کارشناسان و اندیشمندان چه موافق و چه مخالف را در روزنامه درج کند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری افزود: ما به عنوان شورا نباید اصلی‌ترین پایگاه اقتصادی و فرهنگی شهر را به فراموشی بسپاریم. آیا نمایندگان مجلس در مطبوعات و صداوسیما خبرنگاران را محدود می‌کنند.

رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در شان ما نیست که سانسور شورای شهر باشیم، بیان کرد: خبرنگاران برجسته روزنامه همشهری کنار گذاشته شده‌اند و آنهایی که سالها تجربه دارند به کار گرفته نمی‌شوند. ما خواهان ورود جدی شورا هستیم تا از حالت خودسانسوری در بیاید.

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های منتشر شده از سوی سخنگوی شورای شهر و قرون وسطایی خوانده شدن تصمیم اعضای اصلاح طلب شورا برای ورود به مسئله روزنامه همشهری، گفت: از آقای سخنگو انتظار داریم وقتی در برابر خبرنگاران صحبت می‌کند نه اصلاح‌طلب باشد نه اصولگرا نه عضو پایداری‌های دلواپس !

وی با اشاره به مصاحبه پرویز سروری - عضو رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی در تلویزیون، افزود: از آقای ضرغامی می‌خواهیم وقتی کسی را به تلویزیون دعوت می‌کند طرف مقابل را هم دعوت کند.

در ادامه رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران در صحبتی گفت که خبری که از سوی او منتشر شده تحریف شده است و من لفظ اصلاح طلب به کار نبرده‌آم.

وی با بیان اینکه خبرنگارری از من نظر شخصی مرا پرسید و من نظر خودم را گفتم، افزود: من در آنجا گفته بودم اگر منظور از نظارت، نظاررت مدیریتی است مانند آنچه در سازمانهایی مثل بهشت زهرا و تره‌بار اتفاق می‌افتد مصوبه جدید نمی‌خواهد و اگر منظور دخالت محتوایی است این موضوع به شورا ربطی ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوری‌اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی است، گفت: در این جا مردم حرفهای خود را می‌زنند.

تقی‌پور همچنین تاکید کرد: آقای مختاباد می‌گویند ما می‌خواهیم همشهری انتقاد کند ما نمی‌توانیم این را تکلیف کنیم چون دخالت محسوب می‌شود.

در ادامه احمد مسجدجامعی - رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از تحریف سخنان سخنگوی شورای شهر گفت: ایشان به من گفته‌اند که عبارت قرون وسطایی اصلا جزو ادبیات کلامی من نیست.

وی با بیان اینکه روزنامه همشهری سرمایه اجتماعی است، گفت: این روزنامه کارکرد اجتماعی دارد و هرچه سیاسی شود کارکرد خود را از دست می‌دهد.

مسجدجامعی با بیان اینکه در زمان مدیریت پیشین شهرداری سه نفر از اعضای شورای شهر در روزنامه همشهری نظارت می‌کردند، گفت: آقای کاشانی ، دانشجو و خسروی وفا در زمان مدیریت پیشین در همشهری بوده‌اند و این موضوع جدیدی نیست. اگر مصوبه‌ای تصویب شود برای تقویت این موضوع در دوره فعلی است. زیرا در شورای سوم اعضای شورای شهر یک نماینده هم در همشهری نداشتند.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: اختلاف نظرها بین اعضای شورای شهر در این رابطه زیاد نیست و کسی حاضر نیست که از قدرت و قوت همشهری کاسته شود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم در شورای تیتر همشهری دخالت کنیم یا مطالب را قبل از چاپ بخوانیم و اظهار نظر کنیم، ادامه داد: در دوره‌های قبل این موضوع وجود داشته است اما نمی‌تواند در این دوره منشا اثر باشد.

مسجدجامعی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد همدلی و همراهی بیشتر بین اعضای شورای شهر در این رابطه گفت: بحث‌هایی که در کمیسیون‌هایی مانند سلامت می‌شود برای افکار عمومی لازم است و بحث‌هایی که در کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون معماری و حقوق می‌شود، بحث‌های جدی است که قابل بحث است و می‌تواند آگاهی رسانی شود.

وی ادامه داد:‌ فضای خرده‌گیری از هم را کاهش دهیم.

۱۳۹۳/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...