نسخه چاپی

باید در همه سازمان‌ها ونهادها تفكیك جنسیتی انجام شود

فرمانده سپاه تهران با بیان اینكه امر به معروف و نهی از منكر راه گشای مشكلات است گفت: معنایی ندارد كه خواهران و برادران در محیط كار در كنار یكدیگر بنشینند و پرده های حیا را كنار بزنند.

به گزارش نما به نقل از بسیج پرس ، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز در همایش زن، جامعه، تعالی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای زن که در جامعه آماری شهدای نظام اسلامی 4 هزار و 363 شهید و قریب به 5 هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده‌اند گفت: نباید تاریخ گذشته خود و نقش زنان در آن را فراموش کنیم. قبل از انقلاب کمتر از 10 درصد از زنان تحصیلات ابتدایی خواندن و نوشتن و کم تر از 5 درصد از زنان در سراسر کشور در آموزش های عالی حضور داشتند و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری بسیار کم بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و اهتمام و تاکید امام راحل و رهبر انقلاب براین امر امروز می‌بینیم که قریب به 50 درصد فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی و 30 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را خواهران تشکیل می‌دهند واین نشان دهنده آن است که حضور زنان در جامعه به مراتب بیشتر از گذشته است.

وی افزود: دشمنان ما در ابتدای انقلاب دائم تبلیغ می کردند که انقلاب اسلامی مانع حضور زنان در جامعه می‌شوند اما امروز به لطف خدا در بین جامعه، زنان فرهیخته متعددی وجود دارند که در عرصه‌های مختلف حرف‌های فراوانی برای گفتن دارند.

فرمانده سپاه تهران با تاکید بر این مطلب که در کنار این حضور زنان در جامعه باید به مسائل شرعی آن نیز توجه ویژه ای داشت خاطرنشان کرد: اگر به مسائل شرعی و اعتقادی نسبت به حضور زنان توجه نشود این فرصت و نقش تاثیرگذار زنان در اقشار مختلف به تهدیدات فراوانی در جامعه تبدیل می‌شود. جامعه ای که امت اسلامی را تشکیل می‌دهد اساسش خانواده است وزنان در خانواده و در تربیت فرزندان نقش تاثیر گذاری دارند و اگر به دنبال آن هستید که آینده در دست نیروهای انقلابی قرار بگیرد باید فرزندان به درستی در خانواده تربیت شوند واین وظیفه برعهده مادران است.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در بین کسانی که شاغل هستند آمار کمی نیست واین نگران کننده است تصریح کرد: نگرانی دیگری که وجود دارد این است که این خانواده ها بین یک تا دو فرزند در جامعه دارند واین فرزندان امروز با بنیان خانواده ای که متلاشی شده است مواجه شده و تکلیفشان برای آینده مشخص نیست.

فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) افزود: مسئله دیگری که وجود دارد نارضایتی در عموم خانواده ها به دلیل اشتغال زنان در نهادها و سازمان‌های مختلف است؛ معنای این سخن شرکت نکردن در جامعه نیست بلکه باید شیوه حضور زنان در جامعه با جامعه اسلامی به طور دقیق منطبق بشود و انتظار ما از بسیج این است که با حضور خود و امر به معروف و نهی از منکر و کمک به مدیران برای رفع و از بین بردن آسیب‌های موجود نقش آفرینی کنند. با امر به معروف و نهی از منکر می‌توان از مشکلات پیشگیری کرد و جامعه اسلامی را پیاده کرد.

دولت‌های گذشته مانع تشکیل وزارتخانه امربه معروف و نهی از منکر شدند

وی با بیان اینکه دولت‌های گذشته مانع از تشکیل وزارتخانه امربه معروف و نهی از منکر شدند افزود: البته منظور نهادی که فقط دارای ساختار و سازوکار یک وزارتخانه باشد نیست بلکه نهادی است که این واجب فراموش شده را از افراد مختلف مطالبه کند.

فرمانده سپاه تهران که در جمع خواهران فرهیخته بسیجی سخن می‌گفت با تاکید براینکه باید با همت همه بسیجیان امر به معروف و نهی از منکر که یک واجب فراموش شده است را عملیاتی کرده و به مدیران برای اجرای آن کمک کنیم اظهار داشت: اگر به این موضوع توجه ویژه شود مسلماً تاثیر آن بیشتر از تاثیر جامعه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود و به عنوان یک کشور نمونه که با حجاب و عفت در عرصه‌های مختلف سیاسی واجتماعی و اقتصادی حضور داشته نقش خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه باید به مسئله زنان از دو بعد حضور و قوانین اسلامی نگاه کرد گفت: چرا باید بعد از 35 سال یکی از سازمان‌های ما بیان کند که می‌خواهیم تفکیک جنسیتی را رعایت کنیم ویک عده هم ناراحت شوند و علیه این طرح موضع بگیرند. چرا سازمان‌ها ونهادهای دیگر از این حرکت استقبال نکردند.

باید در تمام سازمان ها ونهادها تفکیک جنسیتی رخ دهد

وی در همین زمینه افزود: چرا هنوز در ادارات و سازمان‌های ما زن و مرد باید در کنار هم نشسته باشند وهیچ معنایی ندارد که این افراد از صبح با یکدیگر بگویند و بخندند و پرده های حیا را کنار بزنند. باید در تمام سازمان ها ونهادها تفکیک جنسیتی رخ دهد. می شود که در سازمان‌ها و نهادها و مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی زنان حضور داشته باشند ودر مقابل مفاسد آن را به صفر رساند واین شدنی است.

چرا ما تا به حال نتوانستیم فیلم‌هایی که زنان مسلمان ما در طول تاریخ و در دوران انقلاب عزمت و شجاعت از خود نشان دادند را خوب ارائه دهیم و بیان کنیم که می‌شود زنان هم در مدیریت و هم در صحنه‌های مختلف با تدبیر شجاعت و لطف عفاف و حجاب حضور موثر داشته باشند واین دغدغه حضرت آقا است.

سردار کاظمینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان بسیج بنا دارد از طریق حلقه های صالحین جلسات و اطلاع رسانی با شیوه امر به معروف ونهی از منکر به آسیب‌هایی که ماهواره در جامعه دارد بپردازد و از همه محافل استفاده شود تا سرعت فراگیری ماهواره کم شده و آن هایی که ماهواره دارند به این مسئله پی ببرند که با حضور ماهواره در خانه آینده فرزندان خود را تباه می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در ابتدای این مراسم و اشاره به جنایات صهیونیستی در غزه در طول 29 روز گذشته گفت: بیش از دو سوم از شهدای غزه از زنان وکودکان و افرادی هستند که در صحنه‌های عملیاتی و نبرد حضور نداشته بلکه در خانه و کاشانه خود و در نقاط امنی مانند بیمارستان حضور داشتند جان خود را فدا کردند.

وی تاکید کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که از مردم غزه حمایت کنیم و برای پیروزی و سلامتی آن‌ها دعا کنیم که هر چه زودتر این جنایات صهیونیست‌ها به پایان برسد و پیروزی نصیب مردم غزه شود.

به گزارش بسیج پرس همایش زن، جامعه، تعالی همزمان با روز اقشار بسیج جامعه زنان که مصادف با شهادت سرکار خانم فراهانیان است با حضور سردار کاظمینی فرمانده سپاه تهران، سردار حسینی معاون سازمان بسیج اقشار و متخصصین سپاه تهران، حجت الاسلام شاهانی مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه تهران و جمعی از خواهران فرهیخته بسیجی برگزار شد.

۱۳۹۳/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...