نسخه چاپی

همكاری تركیش ایرلاین و اسرائیل

در پی فراخوان سربازان احتیاط خارج از سرزمین‌های اشغالی توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شمار پروازهای استانبول به فلسطین اشغالی از روزی ۴ پرواز به ۸ پرواز افزایش یافت.

به گزارش نما به نقل از فارس ، در پی فراخوان سربازان احتیاط خارج از سرزمین اشغالی توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پروازهای استانبول به فلسطین اشغالی از روزی ۴ پرواز به ۸ پرواز افزایش یافته است.

ارتش اسرائیل به دستور نتانیاهو حدود ۷۰ هزار نیروی ذخیره را قبل از عملیات زمینی فراخوانده بود که ۴۵ هزار نفر از این افراد در خارج از سرزمین اشغالی تحت عنوان سربازان لشگر احتیاط حضور دارند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که اگر تصمیم به گسترش عملیات زمینی گرفته شود ارتش نیازمند جایگزین کردن نیروهای ذخیره شرکت کننده در جنگ غزه است.

پس از آنکه آژانس امنیت هوایی اروپا (EASA) به علت نگرانی‌های امنیتی خود از وضعیت فرودگاه بین‌المللی «بن گورین» به کلیه شرکت‌های هواپیمایی اروپا نسبت به پرواز به تل آویو هشدار داده و خواستار لغو کلیه پروازها به سوی این شهر تا اطلاع بعدی شده بود، پروازهای ۱۵ شرکت هواپیمایی بزرگ و بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان نظیر سازمان هوانوردی آمریکا، کانادا، شرکت‌های ایرفرانس، لوفت‌هانزا، ایربرلین، KLM، آلیتالیا، لهستان و اسکاندیناوی به تل آویو لغو شد.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین نیز جزو این شرکت‌ها بود که بعد از توافقات بعمل آمده بین وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی و شرکت خطوط هوایی ترکیه برای انتقال سربازان احتیاط رژیم صهیونیستی مستقر در خارج از سرزمین اشغالی پس از گذشت ۴ روز، نه تنها پروازهای خود را به تل آویو از سر گرفت بلکه تعداد این پروازها را ۲ برابر کرده و از روزی ۴ پرواز به ۸ پرواز افزایش داد.

بحرانی شدن اوضاع در فلسطین اشغالی و اصابت موشک‌های مقاومت فلسطینی به این مناطق و تصمیم به فرار بسیاری از شهروندان رژیم صهیونیستی و گردشگران خارجی بهانه‌ای شد تا شرکت هواپیمایی ترکیه در سایه و پوشش تلاش دولت ترکیه برای بازگرداندن شماری از شهروندان خود از تل آویو به استانبول اقدام به همکاری با رژیم صهیونیستی در انتقال نظامیان به این مناطق و خروج افراد وحشت زده از فلسطین اشغالی با افزایش تعداد پروازهای خود کند.

۱۳۹۳/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...