نسخه چاپی

آزادی ۲۶ گروگان افغان از دست شكنجه گران

پلیس پایتخت در یك عملیات ویژه پلیس موفق شد ۲۶ گروگان را از چنگال قاچاقچیان اتباع بیگانه نجات دهد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، ساعت ۱۴و ۱۰دقیقه دهم تیرماه در پی مراجعه حضوری فردی به هویت "عماد" به کلانتری ۱۷۶حسن آباد و به ماموران اعلام شد: مدت چند روزی است که توسط اعضای باند قاچاق اتباع بیگانه در آدرس جاده کارگاهی در حوالی جاده قدیم قم محبوس شده بودم و از سوی اعضای این باند مورد شکنجه قرار گرفتم تا اینکه با پرداخت ۸ میلیون تومان وجه نقد توسط خانواده ام آزاد شدم و پس از آزادی به پلیس مراجعه کردم.

به دنبال اظهارات این فرد، بلافاصله ماموران ضمن بررسی موضوع آدم ربایی و تهدید به سرعت دو اکیپ خودرویی ضمن هماهنگی لازم با مرجع قضایی جهت بررسی صحت و سقم موضوع با راهنمایی شاکی به آدرس فوق اعزام و پیرامون موضوع تحقیق به عمل آورده که مشخص گردید موضوع صحت داشته و ضمن رعایت موازین شرعی وقانونی وارد محل اختفا باند قاچاق شدند.

به محض رویت مامورین متهمین قصد فرار و درگیری داشته که ماموران اقدام به شلیک سه تیر جنگی به صورت هوایی نموده که با اقدامات به موقع مامورین ۵ نفر ازمتهمین اصلی از اعضای باند قاچاق انسان به نام های "داود"،قادر"،ایرج" ،"جبار"و احسان" دستگیر شدند و تعداد ۲۶ نفر اتباع غیر مجاز را از دست آنان آزاد کردند.

در ادامه تعداد دو دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودروی مینی بوس متعلق به متهمین که با آن اقدام به قاچاق انسان می کردند، نیز توقیف گردید.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته و بازجویی های انجام شده از متهمین مشخص شد مدت زمان زیادی است که متهمین اقدام به قاچاق اتباع خارجه و انتقال به آدرس اعلامی نموده و با شگرد های خاص از جمله بستن دست و پای اتباع و اتصال آنان به برق اقدام به اخاذی و گرفتن مبالغ زیادی از خانواده های آنان می نمودند.

سرهنگ خلیل شهبازی سرکلانتر نهم پلیس پایتخت درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و اقدامات لازم برابر دستور مقام محترم قضایی صورت گرفته است

۱۳۹۳/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...