نسخه چاپی

آمریكا جرات نداشت به تنهایی از تنگه هرمز عبور كند

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاكید كرد: عبور همزمان ناوهای آمریكا، انگلیس و فرانسه از تنگه هرمز این موضوع را نشان می‌دهد كه آمریكا با جدی گرفتن تهدید ایران، جرأت عبور تنهایی از این تنگه را ندارد.

جواد كريمي قدوسي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به عبور ناو‌هاي آمريكا،‌ انگليس و فرانسه از تنگه هرمز و استقرار اين ناوها در خليج فارس گفت: در شرايطي كه نيروهاي مسلح آمادگي كامل براي برخورد با اين ناوها را داشتند، اين سه ناو پس از دريافت مشخصات و صدور مجوز از سوي نيروي دريايي سپاه از تنگه هرمز عبور كردند.

وي افزود: البته به دليل آمادگي كامل جمهوري اسلامي براي اعمال سياست‌هايش در منطقه، آمريكا به اين نتيجه رسيد كه به تنهايي قادر به عبور از تنگه هرمز نيست و براي عبور از اين تنگه از انگليس و فرانسه كمك خواست؛ براين اساس مي‌توان گفت كه عبور همزمان اين سه ناو نقطه عطفي در تاريخ انقلاب به شمار مي‌آيد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه يادآور شد: ايران قبل از عبور اين سه ناو اين پيام را به جهان داد كه در صورت تحريم نفتي، تنگه هرمز را مي‌بندد؛ اكنون نيز منتظريم تا اروپايي‌ها تصميم‌شان را براي تحريم نفتي ايران عملي كرده و ديگر كشورها را به اين امر مجبور كنند تا تنگه هرمز را ببنديم.

وي افزود: اگر روزي تنگه هرمز بسته ‌شود، ناوهاي آمريكايي واروپايي شريك در تحريم نفتي ايران، غنيمت جنگي به شمار مي‌آيند و ملت ايران اجازه بازگشت اين ناوها از تنگه هرمز به سمت كشورشان را نخواهد داد.

كريمي قدوسي تاكيد كرد: ‌در چنين شرايطي بهتر است اين كشورها با دست كشيدن از تهديد، با جمهوري اسلامي به عنوان كشوري مقتدر و بلامنازع در منطقه رفتار كرده و تمام دشمني‌هايشان را متوقف كنند، همچنين نيروهاي نظامي خود را از منطقه خارج كرده تا امنيت صادرات نفت به جهان به خطر نيافتد.

به گفته كريمي قدوسي، روزي كه ايران تنگه هرمز را ببندد هيچ كسي قدرت مقابله با جمهوري اسلامي را در منطقه ندارد.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه سياست‌ اعلام شده از سوي جمهوري اسلامي مبني بر كنترل و بستن تنگه هرمز سياستي دم دستي و تازه نيست، گفت: جمهوري اسلامي براي اجراي اين سياست در طول 30 سال گذشته تداركات لازم را به كار بسته است، به طوري كه تحليلگران غرب به ويژه كارشناسان نظامي بر اين موضوع اذعان دارند كه ايران تمام ابزار لازم را براي بستن اين تنگه در دست دارد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، همچنين با اشاره به نامه اوباما به ايران گفت: ‌در اين نامه اوباما تاكيد كرده كه قصد مقابله با جمهوري اسلامي به لحاظ فيزيكي و نظامي نداشته و ملتمسانه درخواست حل مشكلات را كرده است.

به گفته وي اوباما با نوشتن اين نامه از موضوع تنگه هرمز به عنوان فرصتي استفاده كرده تا در رفتار خود تجديد‌نظر كند.

۱۳۹۰/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...