نسخه چاپی

روسیه شبكه بی‌بی‌سی را تهدید كرد

قانونگذاران روسی تهدید كرده‌اند كه امكان دسترسی به وبسایت روسی زبان بی‌بی‌سی را به خاطر مخالفت مقام‌های آن با حذف یك مصاحبه كه توسط یكی از فعالان تندرو و افراطی انجام شده قطع خواهند كرد.

به گزارش نما روزنامه تلگراف نوشت، مخالفت مقام های وبسایت روسی زبان بی بی سی با حذف یک مصاحبه با یکی از فعالان سیاسی که به نظر مسکو عنصری افراطی و تندرو است موجب بروز تنش شده و مقام های روسی تهدید کرده اند که امکان دسترسی کاربران به این وبسایت را قطع خواهند کرد.

بر اساس این گزارش روزنامه ایزوستیا نوشت: سازمان ارتباطات روسیه از سرویس بی بی سی روسی خواسته است تا مصاحبه "آرتم لوسکوتوف" که خواستار جدایی سیبری از روسیه است را از وبسایت خود حذف کند. سازمان ارتباطات روسیه به بی بی سی دستور داده است تا اظهارات این فعال سیاسی تندرو را به خاطر اینکه خواستار شورش؛ فعالیت های افراطی و یا شرکت در فعالیت ها و اقدامات مجرمانه شده است را از وبسایت خود حذف کنند.

یک مقام آگاه به این روزنامه گفته است: ما می توانیم امکان دسترسی به وبسایت بی بی سی را در سراسر مرزهای روسیه به طور کامل قطع کنیم. ما نه تنها می توانیم بلکه مجبور هستیم تا این کار را انجام دهیم چون دفتر دادستان کل روسیه خواستار جلوگیری از دسترسی به وبسایت ها و منابعی شده که چنین اطلاعاتی را منتشر می کند.

تهدید روسیه برای بستن وبسایت بی بی سی در این کشور در شرایطی است که اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم های اقتصادی و تجاری جدیدی را علیه روسیه اعمال کرده اند و بحران اوکراین سطح روابط روسیه و غرب را به پایین ترین حد پس از جنگ سرد تنزل داده است.

منبع: دانا

۱۳۹۳/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...