نسخه چاپی

واكاوی مشكلات اخیر هیات مدیره پرسپولیس در گفتگو امیر خادم با نما:

با قدرت در برابر زیاده خواهان پرسپولیس می ایستم/ مشكلات پرسپولیسی ها كاهی است كه به كوه تبدیل شده است

عکس خبري -با قدرت در برابر زياده خواهان پرسپوليس مي ايستم/ مشکلات پرسپوليسي ها کاهي است که به کوه تبديل شده است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:با قدرت برابر آنهایی كه منافع‌شان از این باشگاه قطع شده می‌ایستم، حتی اگر به قیمت كنار رفتنم از وزارتخانه باشد.

به گزارش نما ،سه ماه بیشتر از عمر هیات مدیره پرسپولیس نگذشته است که این اعضا به مشکل برخورده اند و به نظر مشکلشان نیز حل نشدنی است و این اختلاف روز به روز بیشتر میشود. بعد از ورود کردن وزارت ورزش و جوانان به دو باشگاه پرطرفدار پایتخت و مشخص کردن اعضای هیات مدیره شاید کمتر کسی فکر می کرد سرخابی ها به این زودی‌ها مشکل دار شوند. در این میان نقش امیر خادم به عنوان نماینده وزارت ورزش در انتخاب اعضای هیات مدیره سرخابی ها پررنگ بود و خیلی ها او را نفر اول تصمیم گیری در این امر می دانستند . با او همکلام شدیم تا از چالش جدید هیات مدیره سرخ‌ها بپرسیم.

اتفاقات اخیر هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در صدر اخبار فوتبالی طی هفته های گذشته بود؟
با قدرت برابر آنهایی که منافع‌شان از این باشگاه قطع شده می‌ایستم، حتی اگر به قیمت کنار رفتنم از وزارتخانه باشد.

نظرتان درباره اتفاقاتی که طی چند روز اخیر در باشگاه پرسپولیس رخ داده است چیست؟
به هر حال استقلال و پرسپولیس حواشی بسیاری دارند و همواره نیز این چنین بوده است و نباید انتظار داشت که تمام مشکلات یک روزه برطرف شود. این ماهیت و طبیعت این دو تیم است که در نظام حاکم بر فوتبال‌مان درست وغلط ، سره و ناسره یا اگر واضح‌تر حرف بزنیم حق و باطل با هم درآمیخته و جدا کردن آنها از هم کار آسانی نیست اما ممکن است.

اما این نمی شود که بگوییم طبیعت حاکم بر فوتبال ما و به خصوص سرخابی ها این چنین است، کمتر جای دنیا دیده ایم که هیات مدیره بعد از سه ماه با چالش روبرو شوند؟
در این باره سعی می‌کنم آنچه به عنوان مسئولیت به من محول شده است را به نحو احسن انجام دهم و البته می‌دانم که در فضای ورزش آن هم فوتبال تلخی و شیرینی گاهی با هم در هم آمیخته هستند اما عده‌ای هم مواقعی سعی دارند برای رسیدن به منافع شخصی‌شان دست به هر کاری بزنند.

چه اختلافاتی در باشگاه قرمز پایتخت بین مدیران فعلی و سرپرست قبلی علی پروین بر سر انتخاب حامی مالی باشگاه رخ داده است؟
بخش عمده‌ای از مسایلی که تا امروز مطرح شده غیر مستند است اما به هیچ عنوان قابل کتمان هم نیست. هر دو باشگاه دارای نقاط ضعف و قوتی هستند که این مشکلات در روند اجرایی هر دو باشگاه به ویژه باشگاه پرسپولیس وجود دارد ولی فکر می‌کنم بیشتر کاهی است که به کوه تبدیل شده و همین موضوع باعث کند شدن روند اصلاح در نظر گرفته شده برای پرسپولیس شده است.

اما گویا تمام این مشکلات از طرف حامی مالی باشگاه  تزریق شده است؟
با تمام این فراز و فرودها ما تا امروز بالغ بر 10 میلیارد تومان از طریق حامی مالی که برای باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته‌ایم به حساب باشگاه واریز کردیم و وقتی کسی این مبلغ را می‌پردازد نباید انتظار داشته باشیم که هیچ توقعی هم نداشته باشد. یعنی کسی برای دلش یا بهره مندی معنوی اقدام به این کار نکرده بلکه قطعا تفکر اقتصادی داشته است و اگر ما نتوانیم این خواسته‌اش را برآورده کنیم حامی مربوطه که طبق توافقات از این پس هیچ برگشتی برای پولش نمی‌بیند برای اینکه بیش از این متضرر نشود کنار می‌کشد و طبیعتا این مشکل هم به وجود خواهد آمد، آنهایی که علاقمند به حمایت مالی هستند با مشاهده چنین فضایی رغبتی برای جلو آمدن از خود نشان نخواهند داد. بنابراین حالا که ما توانسته‌ایم این مبلغ را از اسپانسر دریافت کنیم باید بتوانیم رضایت نسبی آنها را هم فراهم کنیم.
پس گره اصلی کار کجاست؟
متأسفانه ظاهرا ایجاد چنین فضایی از سوی دولت برای این دو باشگاه به مذاق برخی خوش نیامده و عده‌ای درصدد هستند تا با سنگ اندازی این پروژه را با شکست مواجه کنند و به وضوح طی دو سه روز گذشته موضع‌گیری‌هایی هم صورت گرفته است که کسب درآمدهای شفاف و مشخص با مشکل مواجه شود و از سیستم دولتی بازهم به همان سیستم قبلی برگردد البته ما درحال مقاومت با این افراد هستیم.

این افراد چه کسانی هستند ؟
 من به این مسایل ورود نمی‌کنم اما اگر به روزنامه‌های چند روز گذشته مراجعه کنید متوجه می‌شوید که چه کسانی هستند. البته من دقیقا نمی‌دانم که کدام یک از این افراد این پروژه را مدیریت می‌کنند فقط می‌گویم که وظیفه وزارت ورزش تأمین هزینه‌های این دو باشگاه بوده تا در بحث خصوصی سازی به سرانجام برسند امروز مدیریت این دو باشگاه از دست ما خارج شده است و حالا قرار است که وزارت اقتصاد و دارایی اقدامات لازم را انجام بدهد که آنها هم فعلا در قبال این موضوع سکوت اختیار کرده‌اند.

هیات مدیره به عنوان نمایندگان شما و وزارت خانه در باشگاه چکار کرده اند؟
این انتظار از هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌رود که موضوع رفع نگرانی اسپانسر تیم را به شکل جدی پیگیری کنند چون در غیر اینصورت سرمایه گذاران جدا می‌شوند اما در این میان افرادی با تفکرات گذشته هستند که بدون قاعده و چارچوب حرکت کنند، گزارش مالی شفاف ندهند و هزینه کردشان مشخص نباشد و برای باشگاه مشکل ایجاد کنند.

این مشکلات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
این مقاومت‌ها و تفکرات که از گذشته باقی مانده نشان می‌دهد با این تغییراتی که ما قصد داریم آن را ایجاد کنیم همسو نیست و به مذاق برخی خوش نیامده است و برای باشگاه پرسپولیس مشکل ایجاد می‌کنند.برای همین 1 - رفع نگرانی حامیان مالی، 2- نظم مالی، 3- پاسخگویی به دستگاه‌های ذی‌صلاح و 4- رعایت مقررات حاکم بر تیم‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های وزارت ورزش است که باید اجرا شود.


به عنوان آخرین سوال ادامه کار را چگونه می بینید؟
گاهی اوقات عدم تمکین به این موارد یا عدم رضایت به این تغییرات و قرار نگرفتن در این چارچوب ایجاد کدورت‌‌هایی را می‌کند که این طبیعت کار است و شخصا تا زمانی که در این سمت مشغول به کار هستم باید این قاعده رعایت بشود مگر اینکه برابر این خواست ما، مقاومت‌هایی که برآمده از 30 سال سنگین شدن و متورم شدن این فضا و طبیعتا داشتن وزنی جدی برای مقابله با هرگونه تغییر باعث بشود که یک نفر مانند من از سیستم خارج بشود که من هم با این موضوع هیچ مشکلی ندارم.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا

۱۳۹۳/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...