نسخه چاپی

غیبت بیش از 9 میلیون ایرانی از كلاس درس

رییس سازمان نهضت سوادآموزی از وجود 9 میلیون و 700 هزار نفر- بالای 6 سال- بی سواد در كشور خبرداد و گفت: از این تعداد 3 میلیون و 800 هزار نفر آنان كمتر از 50 سال دارند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، علی باقرزاده روز پنجشنبه در اجلاس شورای عالی استان ها افزود: شاخص سواد و امید به تحصیل یکی از مولفه های توسعه انسانی کشورها به شمار می رود که متاسفانه موقعیت ما در این زمینه در جهان خوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: متوسط سال های تحصیل شهروندان ایرانی 7.5 سال است و رتبه 111 را در جهان داریم در حالی که متوسط سال های تحصیل برخی کشورها به 12.5 سال نیز می رسد.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود 75 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 20 سال داریم که از نعمت سواد بی بهره هستند اما قابلیت آموزش دارند در حالی که بخشی از آنان آموزش ناپذیر هستند.

وی با اشاره به انتقادی مبنی بر اینکه آموزش لازم التعلیمان نسبت به بی سوادان باید در اولویت قرار گیرد گفت: هم اکنون حدود 6 میلیون بی سواد بالای 50 سال برای سوادآموزی در اولویت نیستند و امسال تمرکز سوادآموزی ما در گروه سنی 10 تا 20 سال است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان، 10 تا 20 سال آینده پاسخ می دهد اما کسی که امروز زندگی می کند نیز نیاز به بهبود آموزش دارد و نمی توانیم از آموزش بی سوادانی که در متن اقتصادی واجتماعی جامعه قرار دارند چشم پوشی کنیم.

باقر زاده افزود: همچنین سهم سرمایه گذاری آموزش بی سوادان نسبت به لازم التعلیمان سهم قابل توجهی نیست.

وی تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی نباید ورودی جدیدی در حوزه بی سوادی به وجود آید.

وی یادآور شد: سرانه اعتباری کودکان کار و خیابان نسبت به اعتبارات آموزش عموم 30 درصد امسال افزایش یافته است.

۱۳۹۳/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...