نسخه چاپی

قرارداد جدید ایران برای واردات گندم

رویترز به نقل از معامله‌گران اروپایی گزارش داد ایران 50 هزار تن گندم دریای سیاه خریداری كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، یک منبع تجاری اظهار کرد که این محموله‌ها توسط توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده و احتمالا این سازمان به دنبال خرید بیشتر است.

رویترز به نقل از یک منبع بازرگانی اروپایی خبر داد ایران از مزیت قیمت های پایین کنونی استفاده کرده تا بخشی از نیاز داخلی خود را تامین کند.

تحریم‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای شامل خرید غذا و کالاهای بشردوستانه نمی‌شود اما تحریم‌های مالی اتحادیه اروپا و امریکا انجام مبادلات این کالاها را در دو سال گذشته دشوار کرده است و عمده خریدها توسط خریداران دولتی مانند شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، با اینهمه خریداران خصوصی ایران نیز با تسهیل تحریم‌ها که به دنبال توافق مقدماتی هسته ای صورت گرفته است، برای خرید غلاتی شامل ذرت و خوراک دام وارد بازار شده اند اما خریداران دولتی و واردکنندگان دیگر همچنان با مشکل پرداخت روبرو هستند.

به گفته معامله‌گران اروپایی، اگرچه مشکلات پرداخت در مورد مبادلات با ایران همچنان وجود دارد اما قراردادهای خرید همچنان انجام می‌شود.

بسیاری از بانک‌ها به دلیل جریمه‌های سنگینی که از سوی آمریکا برای همکاری با کشورهای تحت تحریم وضع شده است از جمله جریمه 8.9 میلیارد دلاری بانک بی ان پی پاریبای فرانسه، تمایلی به همکاری در انجام مبادلات مالی این توافق‌ها نشان نمی‌دهند.

منابع بازرگانی در ماه مه خبر داده بودند مشکلات پرداخت تحویل محموله‌های غذایی به ایران را مختل کرده و صدها هزار تن غله و شکر در ترانزیت مانده اند.

همچنین هفته گذشته منابع بازرگانی اعلام کردند تحویل حداقل 500 هزار تن گندم به دلیل مشکل پرداخت پول متوقف مانده است که این خبر از سوی مقامات دولتی تایید شد.

۱۳۹۳/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...