نسخه چاپی

اذعان آلمان به حضور400تروریست این كشوردرسوریه

رییس سازمان اطلاعات داخلی آلمان از حضور بیش از 400 تن از اتباع این كشور در میان گروه های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "هانس جورج" رییس آژانس اطلاعات داخلی آلمان "BFV" با اذعان به عزیمت حدود 400 تندوری آلمانی به سوریه و پیوستن به تروریست های مسلح برای جنگیدن علیه نظام سوریه تصریح کرد که 25 تن از این افراط گرایان پس از کسب تجارب جنگی و نظامی به آلمان بازگشته اند.
ماسن هشدار داد در صورت بازگشت این عناصر افراطی از سوریه به آلمان، خطر تروریستی بزرگی این کشور را تهدید می‌کند که البته برخی از آنان به آلمان بازگشته‌اند که احتمالا برنامه‌هایی را برای انجام حملات در این کشور داشته باشند.
این مسوول آلمانی افزود: اطلاع داریم که بعضی از این عناصر افراطی به اردوگاه‌های آموزشی رفته‌اند و برای انجام کارهای خشونت آمیز و قتل آماده شده‌اند؛ این موضوع کشور را ما را تهدید می‌کند.
وی اظهار کرد: سازمان اطلاعات اکنون نشانه‌های مشخصی را در زمینه آماده شدن این افراد برای حمله در دست ندارد.
اظهارات جدید هانس جورج ماسن در حالی مطرح می شود که هشدار ها درباره افزایش آمار عزیمت تروریست های غربی برای نبرد در سوریه بالا گرفته و اروپایی ها و سایر کشورها از این روند رو به رشد به شدت نگرانند چون آنها با میزان خطرات تروریستها در صورت بازگشت به کشورشان و تهدید جامعه آگاهند.
با توجه با اظهارات رییس BFV شواهدی درباره این که تندروهایی که به آلمان بازگشته اند قصد اجرای اقدام های تروریستی دارند، وجود ندارد اما مقام های آلمانی برای جلوگیری از هرگونه اقدام تروریستی از سوی این ستیزه جویان پس از بازگشت به کشور در آمادگی به سر می برد.
مجله فوکوس آلمان به تازگی به نقل از آژانس اطلاعات داخلی BFV اعلام کرده که بیش از 320 آلمانی در کنار گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام وابسته به تشکیلات تروریستی القاعده می جنگند.
گزارشها پیشترحاکی از پیوستن بیش از 12 هزار اروپایی به گروه های تروریستی در سوریه بود اما آمار ستیزه جویان موسوم به جهادی که رهسپار خاورمیانه شده اند بیش از 12 هزار تروریست برآورد شده که از 80 کشور جهان هستند.

۱۳۹۳/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...