نسخه چاپی

افزایش ۷۰درصدی صادرات آمریكا به ایران در ژوئن۲۰۱۴

وزارت بازرگانی آمریكا اعلام كرد صادرات آمریكا به ایران در ژوئن ۲۰۱۴ با افزایش ۷۰ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۱۷.۷ میلیون دلار رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود کل مبادلات تجاری ایران و آمریکا در نیمه نخست ۲۰۱۴ را ۸۳.۱ میلیون دلار اعلام کرد.

مبادلات تجاری دو کشور در این مدت با کاهش ۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۳ مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ۶ ماه نخست سال گذشته میلادی ۱۷۹.۶ میلیون دلار اعلام شده بود.

در حالی مبادلات آمریکا با ایران در نیمه نخست ۲۰۱۴ کاهش داشته است که از ابتدای این سال توافق هسته ای موقت به اجرا گذاشته شد و کسانی که این توافق را به تحول در مناسبات دو کشور تفسیر کرده بودند انتظار داشتند سطح مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۴ با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شود.

بر اساس این گزارش، صادرات آمریکا به ایران در ماههای ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشته و به ۸۳.۱ میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۷۸ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات آمریکا از ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۱۴ نیز صفر بوده است. آمریکا در مدت مشابه سال قبل ۱.۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

وزارت بازرگانی آمریکا صادرات این کشور به ایران در ژوئن ۲۰۱۴ را ۱۷.۷ میلیون دلار اعلام کرده که این رقم نسبت به ماه قبل از آن رشد ۷۰ درصدی داشته است. آمریکا در ماه می ۱۰.۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

صادرات ماهانه آمریکا به ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۱۴ به ترتیب ۱۳.۱ میلیون دلار، ۱۱.۱ میلیون دلار، ۱۸.۸ میلیون دلار، ۱۲ میلیون دلار، ۱۰.۴ میلیون دلار و ۱۷.۷ میلیون دلار بوده است.

آمریکا در ماه ژوئن امسال همچون ماه های قبل هیچ وارداتی از ایران نداشته است.

۱۳۹۳/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...