نسخه چاپی

پیش‌بینی قیمت مسكن در سال جاری

طی یكی دو سال اخیر تورم بازار مسكن بسیار بیشتر از بخش‌های دیگر اقتصادی بوده است اما اكنون با توجه به روند فعلی بازار مسكن، كسانی كه قصد خرید خانه به عنوان كالای مصرفی دارند، می‌توانند اقدام كنند و اگر از نظر اقتصادی اتفاق خاصی نیفتد روند فعلی بازار مسكن تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش نما محمد مهدی مافی - دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: ‌به طور طبیعی در ماه رمضان حجم معاملات کاهش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود همین روند در ماه‌های آینده سال نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: در صورتی که دولت مداخله خاصی در این بازار داشته باشد ممکن است وضعیت از شکل فعلی خارج شود.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه روند طبیعی در بازار مسکن این است که پس از دوره افزایش قیمت یک دوره سکون پیش می‌آید، ادامه داد: دو سال قبل افزایش ناگهانی قیمت در این بخش اتفاق افتاد که پس از آن به طور طبیعی دوره سکون به وجود می‌آید.

ادامه روند فعلی بازار مسکن تا پایان سال
مافی معتقد است: اگر از نظر اقتصادی اتفاق خاصی در جامعه نیفتد روند فعلی بازار تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران خاطر نشان کرد: اگر بازارهای بالادستی و سیاست‌گذاری‌های پولی تغییر بزرگی داشته باشد ممکن است روند بازار مسکن تغییر کند.

وی اظهار کرد: بازار مسکن بسیار گسترده است و نمی‌توان یک نسخه برای همه پیچید چراکه یک سری خانه‌های مرفه‌نشین و گران‌قیمت، خانه‌های توسط و خانه‌های ارزان ‌قیمت وجود دارد اما به طور معمول در سه بازار دوره بازگشت به قیمت‌های قبلی اتفاق نخواهد افتاد یعنی با کاهش قیمت محسوسی مواجه نخواهیم بود.

اکنون وقت خرید است
مافی تاکید کرد: قیمت‌ها در حال حاضر به ثبات رسیده و افرادی که قصد خرید دارند می‌توانند به سمت بازار بیایند.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران درباره نقش دولت و برنامه‌های بلند مدت آن اظهار کرد: آمایش سرزمین و اسکان افراد در قطب‌های اقتصادی و قطب‌های پذیرش اسکان می‌تواند از سوی دولت مد نظر قرار گیرد تا روند افزایشی قیمت‌ها را کنترل کند.

وی در ادامه گفت: فراهم شدن شرایط اسکان می‌تواند کمک بسیاری به این بخش کند چرا که تقاضا در برخی نقاط بسیار زیاد است و در برخی نقاط کمتر و این مساله باعث شده بحث زمین بسیار مهم باشد.

مافی با بیان این که دولت برای ایجاد تغییر در این بخش باید پایه محکم ساخت و ساز را شروع کند، تصریح کرد: نگرش ایجاد اسکان‌های منطقه‌ای که مساوی با افزایش شهرک‌نشینی است می‌تواند به کمک این بخش بیاید.

افزایش قیمت پیش‌بینی نمی‌شود
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به این که افزایش قیمتی در بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌شود خریدارانی که مصرف کننده هستند می‌توانند اقدام به خرید کنند.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان این که اگر یک بازه زمانی میان مدت را در نظر بگیریم می‌توان گفت کسانی که نیازمند مسکن هستند سرمایه‌شان را به خرید مسکن اختصاص دهند، ادامه داد: بدین ترتیب اگر پول‌شان در جای دیگر مصرف کنند و بخواهند خرید خانه را به زمان دیگری موکول کنند، ممکن است پولی که از جاهای دیگر بدست آورده‌اند زمانی که به سمت این بازار برمی‌گردند قیمت‌ها بالاتر رفته و این میزان افزایش قیمت بیشتر از میزان سود پول آنها است.

۱۳۹۳/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...