نسخه چاپی

داعش آمریكا را تهدید كرد

گروه تروریستی داعش كه هم‌اكنون بخش‌هایی از عراق را تصرف كرده، رئیس جمهوری آمریكا را تهدید كرد كه به سرزمین آمریكا نیز حمله خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا, گروه تروریستی داعش که هم‌اکنون بخش‌هایی از عراق را تصرف کرده، رئیس جمهوری آمریکا را تهدید کرد که به سرزمین آمریکا نیز حمله خواهد کرد.

یکی از سخنگویان گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) در مصاحبه‌ای ویدیوئی به پایگاه خبری "Vice Media" گفت: به آمریکا می‌گویم که این خلافت اسلامی ایجاد شده است. ترسو نباشید و به جای اعزام سربازانتان که در عراق به سخره گرفته شده‌اند، به ما با پهپادهایتان حمله کنید.

وی افزود: ما این سربازها را در همه جا به سخره خواهیم گرفت و پرچم خود را در کاخ سفید به اهتزاز در می‌آوریم.

این ویدئو بخشی از یک ویدئوی چند بخشی در "Vice Media داعش" است که قصد دارد تا کل آن را منتشر کند. مدیان دیره، گزارشگر Vice Media اخیرا سه هفته را در شهر رقه سوریه که تحت کنترل داعش است و این گروه تروریستی ادعا کرده که این شهر پایتخت خلافت اسلامی‌اش است، گذراند.

این تهدید داعش برای حمله و تصرف آمریکا پیش از بیانیه روز پنجشنبه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت که در آن اجازه حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان داعش را صادر کرد.

اوباما در سخنرانی در کاخ سفید گفت: امروز من اجازه دو عملیات در عراق را صادر کردم. حملات هوایی هدفمند برای حفاظت از نیروهای آمریکایی خودمان و تلاش‌های بشردوستانه برای حفظ جان هزاران شهروند عراقی که در کوهستان‌ها بدون آب و غذا گیر افتاده و با خطر مرگ مواجه هستند.

وی افزود: برای توقف پیشروی‌ها در اربیل، به ارتش خودمان دستور داده‌ام تا علیه این شبه‌نظامیان حملات هوایی هدفمند انجام دهند. ما قصد داریم تا گوش به زنگ باشیم و اگر این تروریست‌ها نیرو و تاسیسات ما در هر جای عراق از جمله کنسول گری ما در اربیل و سفارت ما در بغداد را تهدید کرد، دست به کار شویم.

۱۳۹۳/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...