نسخه چاپی

توصیه وزیر ارشاد به اصحاب رسانه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصحاب رسانه با نگاه تیزبینانه خود در حقیقت پاسدار هویت ملی ملت هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا, دکتر علی جنتی در آیین تجلیل از خبرنگاران قشم افزود: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ها هر مقدار در حفظ اصالت فرهنگی مردم جامعه تلاش کنند به همان اندازه به تقویت هویت و اقتدار ملی کمک کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت امکانات زیرساختی در حوزه کار رسانه‌ای به عنوان یک نیاز اساسی، بیان کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران می توانند با ورود آگاهانه به مباحث مختلف، مانع از کج روی‌ها و حیف و میل‌های کلان در کشور شوند.

وی در ادامه به اهمیت آموزش خبرنگاران با استفاده از حضور در دانشکده خبر اشاره کرد و گفت: ارتقاء سطح دانش رسانه‌ای برای فعالان این حرفه بسیار حائز اهمیت است.

جنتی همچنین از صندوق حمایت هنرمندان، روزنامه نگاران، نویسندگان و خبرنگاران و کمک به روزنامه ها و بیمه کارکنان رسانه ها به عنوان برنامه های حمایتی وزارت ارشاد از فعالان حوزه فرهنگ و هنر نام برد.

حمایت از برگزاری جشنواره های قرآنی ویژه کودک و نوجوان در منطقه آزاد قشم نیز از موضوعاتی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم به آن اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ و تمدن باستانی ایرانیان، گفت: توسعه فرهنگ اسلامی با ورود اسلام به ایران با فرهنگ ملی ما عجین شد و فرهنگ ایرانی و اسلامی امروز از افتخارات مردم کشورمان است.

این مقام عالی فرهنگی کشور گفت: آثار تمدن ایران هنوز در آسیای مرکزی شامل جمهوری آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان و در شرق کشور در افغانستان، پاکستان، هند و در شرق آسیا نیز در کشور چین به شکل های مختلف از جمله زبان فارسی و کتیبه ها و آثار فرهنگی دیده می شود.

جنتی تصریح کرد: امروز همه ما باید از طریق تقویت حوزه کتاب، اعزام قاریان قرآن و هنرمندان و گروه های نمایشی به خارج از کشور، در انتقال فرهنگ ایران زمین به نقاط مختلف جهان، سهیم باشیم.

وی در ادامه به ظرفیت‌های مهم فرهنگی در قشم اشاره کرد و گفت: از ظرفیت‌های ارزشمند انسانی در حوزه فرهنگ و اجتماعی جزیره قشم باید بیش از پیش و در شأن مردم این منطقه استفاده شود.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قشم در حوزه مسائل قرآنی با داشتن 7000 قاری و مکتب‌خانه‌های تاثیرگذار، می‌تواند به عنوان قطب برگزاری جشنواره های قرآنی مورد توجه جدی در سطح ملی و بین المللی قرار گیرد.

۱۳۹۳/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...