نسخه چاپی

ارتباط مدیران استانداری با اختلاس‌گران بیمه

عکس خبري -ارتباط مديران استانداري با اختلاس‌گران بيمه

نماینده دادستان نحوه مدیریت اختلاس بیمه ایران و همچنین اقدامات «ج ـ ع» متهم ردیف اول پرونده را در زمینه ارتباط‌گیری با مدیران استانداری مهره‌چینی و جابه‌جایی نیروها برای رسیدن به اهداف خود را تشریح كرد.


به گزارش نما به نقل از فارس؛ در ادامه جلسه دادگاه اختلاس پرونده بیمه ایران ذبیحی‌زاده نماینده دادستان در واکنش به ایراد وکیل یکی از متهمان در زمینه شبکه‌ایی بودن این فساد اظهار داشت: بررسی‌های انجام شده از حساب بانکی آقای «ج ـ ع» نشان داده که از اواخر سال 82 نسبت به واریز وجوه اختلاس شده در شعبه‌های فاطمی و کرج به حساب شخصی اقدام می‌کرده است.

وی ادامه داد: وی به همراه آقای «م ـ ح» مسئول وقت واحد خسارت شعبه فاطمی نسبت به اختلاس اقدام می‌کرده و طی یک پروسه تیم آقایان «د ـ ف» و «ب ـ ک» را شناسایی می‌کند. با این کار اعضای شبکه توسعه پیدا می‌کند و با استفاده از کد نمایندگی آقای «خ» و شرکت آرمان گستران در محل دفتر نمایندگی خانم «م ـ الف» با تعدادی از افسران برای صدور کروکی‌های جعلی هماهنگی کرده و اختلاس از شعبه فاطمی را رقم زدند.

ذبیحی‌زاده ادامه داد: این افراد با حمایت فردی به نام «م» که مدیر امور شعب بود و همچنین آقای «م ـ پ» که مدیر حراست بود. متهمان ردیف اول و دوم پرونده را به کرج می‌فرستند.

ذبیحی‌زاده خاطر نشان کرد: انتقال به کرج به این دلیل بود که شعبه کرج نسبت به پرداخت بیمه اقدام می‌کرد در حالی که شعبه فاطمی خسارات می‌داد و طبیعتا مبالغ صادر شده در کرج بالاتر از شعبه فاطمی بوده است.

وی با بیان اینکه اختلاس از کرج توسط این باند در سال 84 آغاز شد گفت: آقای «م ـ ح» متهم ردیف اول پرونده در اظهارات قبلی خود عنوان داشته تمام طراحی نقشه و اقدامات غیرقانونی از طریق آقای «م» و «ج ـ ع» و به واسطه آقای «ف» بوده است.

آقای «ع ـ خ» نیز با بیان اینکه از دو سال قبل و بعد از تهدید «ج ـ ع» و به پیشنهاد «ف» وارد این کار شده است در پاسخ به اینکه چرا با وجود اطلاع از کار خلاف اقدام به این کار کردید گفت: جواب آن ساده است از ترس آقای «ج ـ ع» است.

نماینده دادستان افزود: آقای «ج ـ ع» تا تیرماه 85 به طور مستقیم با شبکه فساد کرج به عنوان عنصر اصلی ارتباط داشته است و بررسی چک‌های اولیه نقش او در این اقدام را تبیین می‌کند زیرا چک‌ها را خودش وصول می‌کرده است.

ذبیحی‌زاده ادامه داد: از مجموع 50 فقره چک اولیه تا تاریخ 7 تیرماه سال 85 حدود 730 میلیارد تومان وصول شده است. که براساس ردیابی چک‌ها حدود 431 میلیون تومان به حساب آقای «ج ـ ع» و بستگان نزدیک وی واریز شده و مابقی مبالغ در جهت منافع متهمان دیگر هزینه می‌شود.

ذبیحی‌زاده با بیان اینکه موارد مندرج در سررسید «ج ـ ع» دقیقا نشان دهنده این است که وجوه اختلاس با مدیریت این فرد تقسیم می‌شده است گفت: این فرد نسبت به مهره‌چینی و طراحی فساد در شرکت سرمایه‌گذاری بیمه ایران (صبا) اقدام می‌کند به این شکل که آقای «د» معاون فنی و عمرانی استانداری وقت و آقای «ع» به عنوان هیئت مدیره منصوب می‌شود.

وی افزود: یک ملک هم که متعلق به آقای «س» بود قرار بود با چهار برابر قیمت واقعی به شرکت صبا بفروشند اما طبق اظهارات آقای «ع» این معامله به خاطر اختلاف فاحش قیمت پیشنهادی با قیمت واقعی و از بیم لو رفتن موضوع منتفی می‌شود.

ذبیحی‌زاده اظهار داشت: آقای «م ـ ح» به واسطه «ج ـ ع» به عنوان مشاور بیمه‌ای آقای «الف ـ م» معاون وقت استانداری معرفی می‌شود و شخص آقای « ج ـ ع» اقدام به برقراری ارتباط با مدیران و مسئولان در جهت رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کرده است.

وی افزود: این کار با ایجاد امتیازات برای آنها صورت می‌گرفته است به طوری که طبق هماهنگی‌ها آقای «د» معاون اصلی استانداری به عنوان هیئت مدیره شرکت صبا معرفی شده و در عوض او هم مجوز‌های معادن خاکبرداری از محل زمین‌های منابع طبیعی پاکدشت را برای « ج ـ ع» و آقای «م » صادر می‌کند.

۱۳۹۱/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...