نسخه چاپی

طرح مقابله با پرمصرف های آب پایتخت حداقلی اجرا شد

قرار بود از ساعت ۱۰ صبح امروز آب بیش از ۳۰۰۰ مشترك پرمصرف تهرانی به مدت ۷ ساعت قطع شود اما در دقیقه ۹۰ اجرای این طرح مقابله ای، آب شرب كمتر از ۱۰۰ مشترك بالای ۲۰۰ مترمكعب بخش خانگی قطع شد تا این طرح اجرایی شود اما نه به صورت كارآمد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در حالی که چند ماهی است برای ۷۰۰ هزار مشترک پرمصرف آب بخش خانگی در کلانشهر تهران که بیش از ۳۰ مترمکعب در ماه مصرف آب دارند اخطار کتبی آمده بود و هفته کذشته اعلام شده بود از صبح امروز آب شرب بیش از ۳۰۰۰ هزار مشترک خانگی که مصرف آب ماهانه شان بیش از ۲.۵ برابر دیگران (بیش از ۵۰ مترمکعب در ماه) است قطع می شود تا به دنبال عدم توجه به اخطارهای کتبی، این دسته از مشترکان طعم قطع آب را بچشند اما صبح امروز در دقیقه ۹۰ اجرای این طرح، دستور و بنیان طرح به طور کلی و با چرخشی ۳۶۰ درجه ای تغییر کرد.

برخی مشترکان در کلانشهر تهران حدود ۱۰ برابر نرمال یعنی بیش از ۲۰۰ مترمکعب در ماه مصرف آب شرب دارند. این دسته از مشترکان که تعداد آنها کمتر از ۱۰۰ خانوار تخمین زده می شود (آبفای استان رقم دقیقی در این باره اعلام نکرده است) استخرهای تفریحی واقع شده در باغی که منزل مسکونی شان در میانه آن واقع شده را با آب شرب پر می کنند و ابایی از مصرف بیش از حد آب ندارند.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران، صبح امروز به دلایل نامشخصی به جای اعمال فشار به مشترکانی که بین ۲.۵ برابر تا ۱۰ برابر دیگران مصرف آب در بخش خانگی دارند، تصمیم به دادن مهلت یک ماهه به مشترکانی با مصرف بین ۵۰ تا ۲۰۰ مترمکعب آب در ماه گرفته و قطع آب امروز پایتخت را به مشترکانی با مصرف بالای ۲۰۰ مترمکعب در ماه محدود کرده است.

محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران در این خصوص از قطع آب مشترکان تهرانی با مصرف بالای ٢٠٠ مترمکعب از امروز به مدت هفت ساعت خبر داد و گفت: برای مشترکان ٥٠ تا ٢٠٠ متر مکعب یک ماه برای اصلاح الگوی مصرف مهلت دادیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما مجوز جریمه نقدی نداریم؛ فقط می‌توانیم از فرایند تنبیهی قطع آب استفاده کنیم، افزود:‌ در حال حاضر قطع آب به صورت موردی و مقطعی است اما اگر مصرف بالا هم‌چنان ادامه یابد به دریافت مجوزهای قضایی برای قطع کامل آب این مشترکان اقدام خواهیم کرد.

در حالی آبفای استان تهران در میانه تابستان به مشترکانی با مصرف بالای ۵۰ تا ۲۰۰ مترمکعب در ماه مهلت یک ماهه اصلاح الگوی مصرف داده و اقدام به قطع آب کمتر از ۱۰۰ مشترک با مصرف بالای ۲۰۰ مترمکعب در ماه کرده است که این اقدام در مقابل قطع ۷ ساعته آب مشترکانی با مصرف بالای ۵۰ مترمکعب که ۳۰۰۰ خانوار با جمعیت حدود ۱۲ هزار نفر را در برمی گیرد، کارآیی چندانی در مدیریت مصرف آب پایتخت ندارد.

۱۳۹۳/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...