نسخه چاپی

اهمیت رسانه ای عمه ورزشكاران!

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینكه مجلس در نامگذاری این وزارتخانه به اشتباه كلمه ورزش را به جوانان اولویت داده گفت:در این چند ماهه اخیر متوجه شده ام كه هم اكنون عمه و یا كفش فلان ورزشكار برای برخی رسانه‌ها بیش از مسائل جوانان اهمیت دارد.

به گزارش مهر، محمد عباسی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی دبیران جوان سازمانهای مردم نهاد با بیان این مطلب افزود: ورزش یکی از اولویتهای جوانان است و جدایی میان ورزش و جوانان امکانپذیر نیست. تنها آنچه که اهمیت دارد این است که فعالیتهای غیر ورزشی جوانان نیز باید پررنگ دیده شود.

وی افزود: بسیاری به وزارتخانه نوپای جوانان انتقاد می کنند که فعالیتهای ورزشی مهمتر از فعالیتهای حوزه جوانان است این در حالی است که وزارتخانه سیاستگذار امور جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اشتباه مجلس برای تاسیس این وزارتخانه در نامگذاری آن بوده است، توضیح داد: با توجه به اینکه تصویب راه اندازی این وزارتخانه با تعجیل بسیاری صورت گرفت در مورد نامگذاری آن غفلت شد. در تمامی کشورها وزارت جوانان و ورزش و یا وزارت جوان و زنان است اما در ایران نام ورزش جلوتر از جوانان قرار گرفته است و این اشتباه منجر به انتقادات بسیاری به ما شده است.

عباسی با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه ها در پررنگ جلوه دادن فعالیتهای ورزشی وزارتخانه گفت: در این چند ماهه اخیر متوجه شده ام که هم اکنون عمه و یا کفش فلان ورزشکاربرای برخی رسانه‌ها بیش از مسائل جوانان اهمیت دارد و اغلب رسانه ها حتی آنها که پول بیت المال را می گیرند موضوعات ورزشی بیشتر از مسائل و مشکلات جوانان برایشان اهمیت دارد. هم اکنون 90 درصد برنامه های صدا و سیما نیز به فوتبال و سایر برنامه های ورزشی اختصاص پیدا کرده است.

افزایش تعداد کارشناسان امور جوانان در استانداریها

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارتخانه با اقدامی قانونی شکل گرفته است، ادامه داد: پیش از این موضوع جوانان ساختار قدرتمندی در کشور نداشتند که باید این ظرفیت‌ها ایجاد شود. در همین راستا ساختار وزارت ورزش و جوانان درمعاونت برنامه‌ریزی نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصویب شده است و به تمامی استانها نیز این مصوبه ابلاغ شده است.

به گفته وی، تا پیش از تشکیل این وزارتخانه‌، استانداری‌ها با داشتن سه کارشناس جوانان، متولی امور جوانان بوده‌اند اما با ابلاغ ساختار جدید هر استان از 12 کارشناس جوانان بهره‌مند می‌شود.

۱۳۹۱/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...