نسخه چاپی

تایید خبر حضور فروزنده در دولت/ او وزیر نخواهد شد

عکس خبري -تاييد خبر حضور فروزنده در دولت/ او وزير نخواهد شد

وی با تایید آنكه به زودی با حكمی از سوی روحانی راهی كابینه خواهد شد، خاطر نشان كرد كه این حكم وزارت نخواهد بود.

سرانجام شايعات تاييد شد و به زودي محمد فروزنده در كابينه روحاني حضور خواهد يافت.
به گزارش نما وي با تاييد آنكه به زودي با حكمي از سوي روحاني راهي كابينه خواهد شد، خاطر نشان كرد كه اين حكم وزارت نخواهد بود.
فروزنده كه اين روزها 54 سالگي خود را سپري مي كند، دو دهه قبل با ورود به كابينه هاشمي رفسنجاني به عنوان وزير دفاع در معرض رسانه ها قرار گرفت، اما به ندرت نقل قولي از وي حتي به خطوط تلكس ايرنا مي رسيد. او در سال 78 سكان بنياد مستضعفان و جانبازان را در دست گرفت كه اين سكانداري 15 سال به طول انجاميد. اما در مجموع اين دوران هم به ندرت خبري از وي از ساختمان ميدان آرژانتين به بيرون درز مي كرد. در دوره مديريتي وي امور مربوط به جانبازان به بنياد شهيد محول گشت تا سازمان تحت مديريتش بيشتر از آنكه يك نهاد انقلابي باشد، يك كارتل اقتصادي بزرگ باشد. در معدود اظهار نظرهاي وي كه به رسانه ها راه يافت، چهار سال قبل در همایش «تبیین تهدیدات صادرات و سرمایه‌گذاری» گفته بود كه " مهم‌ترین تهدید سرمایه‌گذاری، شخص خودم هستم ... باورها و نگرش‌های من تهدیدی برای سرمایه‌گذاری و صادرات محسوب می‌شود" اگرچه از "من" سخن مي گفت اما نسل خود را نشانه گرفته بود و منظورش نگرش ضدسرمايه داري رسوب كرده در مقطع شكل گيري انقلاب اسلامي بود. " باورها و نگرش من در دوران طفولیت، جوانی، مدرسه، دبیرستان، دانشجویی، درگیری‌های كاری، تفاوت طبقاتی، مراجعه به مكاتب اجتماعی و. . . همه از من شخصیتی ساخته كه نگران سرمایه‌دار و سرمایه‌گذاری هستم." كارنامه او كمتر در معرض نقد قرار گرفته است ولي تجربه پانزده ساله وي در بنيادي كه از متصدي اداره مجموعه مشتمل بر بنگاه هاي نفتي، بانكي، راه سازي، غذايي، بهداشتي و ... است او را به ابعاد مختلف يك دولت آشنا ساخته است.
فروزنده در آغاز دولت يازدهم به عنوان جدی‌ترین گزینه برای تصدی پست معاونت اولی رئیس‌ جمهور مطرح بود، اما گمانه زني ها غلط از آب درآمد تا سرانجام با تحويل صندلي رياست بنياد به سعيدي كيا؛ بيشتر سمت هاي هيات مديريه اي داشته باشد و رسمي ترين عنوان وي "عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام" باقي بماند.
اما اين روزها بار ديگر نام وي در محافل شنيده مي شود. خبرهاي اوليه حاكي از احتمال جايگزيني وي با رحماني فضلي بود؛ اما شايعات كم كم وزارت صنعت را نشانه گرفت. اما با توجه به خبري كه خبرنگار نمانيوز از وي كسب كرده است، اين گزينه نيز منتفي است و تنها سناريوي باقيمانده از شايعات گذشته، حضور وي به عنوان معاون اول رييس جمهور و انتقال اسحاق جهانگيري به وزارت صنعت است. وزارتخانه اي كه با توجه به كسالت نعمت زاده و عدم توفيقش در توزيع سبد كالا، مدتها چشم انتظار جابجايي در رأس است. شايد هم قرار است وي بيشتر از آنكه سمتي اجرايي بر عهده بگيرد، در سايه نشسته و تجربيات خود را در اختيار دولت قرار دهد.

۱۳۹۳/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...