نسخه چاپی

حمایت بازیگر سریال پایتخت از مردم غزه در آمریكا

افشین هاشمی، كه این روزها برای اجرای نمایش «مصاحبه» در نیویورك آمریكا به سر می‌ برد، در سخنرانی خود ضمن صحبت درباره نمایشنامه‌ اش به حمایت از كودكان غزه پرداخت.

به گزارش نما، جشنواره بین‌المللی فرینج نیویورک با حضور بیش از ۲۰۰ گروه کار خود را آغاز کرده است. جشنواره‌ای که افشین هاشمی و عاطفه نوری با نمایش «مصاحبه» در آن حضور دارند.



در مراسم افتتاحیه این جشنواره، هر گروه تکه‌ای از نمایش خود را اجرا کرد و افشین هاشمی نیز به عنوان کارگردان ایرانی شرکت‌کننده در این مراسم برای میهمانان سخن گفت.



او در سخنان کوتاه گفت: «قرار بر این بوده که گروه‌ها تکه‌ای از نمایش‌شان را اجرا کنند و به این ترتیب با کار هم آشنا بشوند اما من ترجیح می‌دهم به جای اجرای تکه‌ای از نمایش راجع به آن حرف بزنم، چون اصلا نمایش ما بر همین استوار است: گفت‌وگو.»



هاشمی در خصوص نمایش خود نیز اظهار داشت: «نام نمایش ما «مصاحبه» است. نوشته محمد رحمانیان، یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان ایران و به نظر من جهان. پیشنهاد می‌کنم کارهایش را جست‌وجو و پیگیری کنید. نمایش ما درباره دو آدم در زمان جنگ استقلال‌طلبی الجزایر در سال ۱۹۶۲ است. اما نمایش ما فقط درباره آن جنگ نیست، بلکه درباره همه جنگ‌های عالم است. هر حرکت انفجاری و انقلابی‌ که قربانیان بسیار می‌سازد.»



این کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در ادامه سخنان خود با اشاره به فجایع غزه گفت: «در همین لحظه، کودکان بسیاری در غزه می‌میرند. این سرنوشت مردمان بی‌گناه دیگری در عراق، سوریه، افغانستان و بسیاری از کشورهای دیگر هم هست. نمایش ما به این قربانیان اشاره دارد. دو شخصیت روی صحنه قصه‌های‌شان را می‌گویند، اما از خلال آن قصه قربانیان را می‌شنویم، همان‌ها که روی صحنه نیستند.»



او اثر خود را نمایشی درباره غم‌ها و شادی‌ها دانست. نمایشی درباره مردمی که عاشق زندگی‌اند اما شرایط، ذهن و روح‌شان را تغییر می‌دهد.»



این جشنواره ۱۶ روز ادامه دارد و افشین هاشمی و عاطفه نوری، در آن پنج اجرا به زبان انگلیسی خواهند داشت.

۱۳۹۳/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...