نسخه چاپی

تقدیر مسیح مهاجری از فتنه‌‌گران سال 88

مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی در مراسم روز خبرنگار در برج میلاد گفت: رسانه‌ای كه دولتی باشد می‌توان آن را به عروس هزار داماد تشبیه كرد؛ چرا كه از خود استقلالی ندارد كه هر روز به عقد كسی درمی‌آید.

به گزارش نما به نقل از مشرق، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار از سوی انجمن صنفی روزنامه‌های غیر دولتی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم مسیح مهاجری، مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی - سخنانی را ایراد کرد و گفت: در روز خبرنگار فقط به شهید صارمی پرداخته می‌شود اصل این پرداخت بسیار خوب است اما ما شهدای رسانه‌ای دیگری هم داریم. رییس جمهور با خانواده شهید صارمی دیدار کردند اما هیچ اشاره‌ای به این همه شهید که در جبهه‌های جنگ بودند، نکردند. امیدواریم وقتی روز خبرنگار می‌شود با محوریت شهید صارمی از بقیه شهدای رسانه‌ای هم یاد شود.

وی ضمن بیان اینکه شهید صارمی اولین قربانی مبارزه با تکفیری‌هاست، به صورت خلاصه درباره تکفیری‌ها نیز صحبت‌هایی کرد.

مسیح مهاجری خاطرنشان کرد: خبرنگار زمانی ارزش دارد که مستقل باشد و من استقلال خبرنگار را در رسانه‌های غیردولتی دنبال می‌کنم. رسانه‌ای که دولتی باشد می‌توان آن را به عروس هزار داماد تشبیه کرد؛ چرا که از خود استقلالی ندارد که هر روز به عقد کسی درمی‌آید.

او با اشاره به اینکه روزنامه جمهوری اسلامی اولین روزنامه غیردولتی بود که تأسیس شد، از آیت‌الله بهشتی که از اصلی‌ترین بنیان‌گزاران این روزنامه بود، یاد کرد.

مهاجری یادآور شد: اگرچه می‌گویم که رسانه‌ها و خبرنگاران باید مستقل باشند اما به این معنی نیست که به آن‌ها یارانه‌ای تعلق نگیرد بلکه یارانه یک حق قانونی است که برای همه مطبوعات است و باید به آن‌ها داده شود.

مسیح مهاجری با یاد کردن از برخی بازداشتی‌های پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال 88 گفت که ایشان حق بزرگی بر گردن مطبوعات در ایران و روزنامه جمهوری اسلامی دارند.

مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در تعریف روزنامه‌های غیردولتی باید گفت که روزنامه‌هایی هستند که به دولت و نهادهای شبه‌دولتی نظیر شهرداری، صداوسیما، سپاه، قوه قضاییه و... وابسته نیستند.

وی همچنین بیان کرد: زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی روزنامه ایران را تأسیس می‌کردند، گفتم که چنین نکنید چرا که سبکش به سبک شوروی است اما گوش نکردند و بعد نیز همین روزنامه علیه خود وی و دولت‌های بعد شد.

مسیح مهاجری با اشاره به صداوسیما گفت: وادی صداوسیما وادی‌ای است که نمی‌توانیم در آن وارد شویم؛ در حالی که باید در آنجا تحول بزرگی ایجاد شود و حداقل مثل افغانستان و عراق بتوانیم رسانه‌هایی مثل رادیو و تلویزیون غیردولتی نیز داشته باشیم.

او همچنین در ادامه سخنرانی خود اظهارکرد: درست نیست که روزنامه‌هایی که از پستان‌هایی مثل دولت، شهرداری و صداوسیما ارتزاق می‌شوند به دلیل فربه شدن، رنگی و خوش‌چهره بودن در جامعه یارانه بیشتری بگیرند که البته این‌ها از معیارهایی است که درست نیست و نباید هم باشد.

مسیح مهاجری برای نحوه توزیع یارانه‌ها پیشنهاد داد: یارانه‌های مطبوعات باید براساس استقلال، مردمی‌بودن، شجاعت، دلسوزی برای نظام و... به آن‌ها تعلق بگیرد.

مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به تکریم خبرنگاران نیز بیان کرد: تکریم اهالی رسانه و خبرنگاران و به حساب آوردن آن‌ها باید از نظر فکری و عقلی باشد، باید بگذاریم که خودشان بنویسند و به آن‌ها دستور ندهیم؛ البته چارچوب‌های نظام که در قانون اساسی آمده است باید رعایت شود اما در حال حاضر بیشتر از آن‌ چارچوب‌ها را برای رسانه‌ها قرار داده‌ایم.

او افزود: تکریم روز خبرنگار نیز این نیست که بگوییم از برج میلاد رایگان بازدید کند و یا اتوبوس شرکت واحد و مترو برایش مجانی باشد.

مسیح مهاجری به خبرنگاران توصیه کرد که از فرصت اعتدال در جامعه که مردم آن را فراهم کردند استفاده کنند.

وی بیان کرد: دولت خودش خیلی از این فرصت استفاده نمی‌کند. ما رسانه‌ها باید تلاش کنیم که یکی از محورهای اصلی خودمان را ترویج تفکر اعتدال در کشورمان قرار دهیم.

۱۳۹۳/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...