نسخه چاپی

انفجارهای سوریه مهندسی شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه انفجارها در سوریه را مهندسی شده بیان كرد و گفت: در سوریه به محض اینكه شاهد تحركات آقای كوفی عنان برای رسیدن به نقاط مشترك هستیم، انفجارهایی روی می دهد كه این امر، نشانگر مهندسی شده بودن آنها است .

'رامین مهمانپرست ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود : بعضی از كشورها به هیچ وجه امنیت و ثبات در كشور سوریه را به نفع خود نمی دانند؛ بنابراین تلاش می كنند به اشكال مختلف، بی ثباتی و نا امنی در این كشور حاكم شود .

وی ریشه تمامی این تحركات را در ضعف رژیم صهیونیستی اعلام كرد و گفت: با ضعیف شدن مواضع رژیم صهیونیستی شاهد فتنه انگیزی هایی در منطقه هستیم .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینكه طرح كوفی عنان از ابتدا با تایید و حمایت جمهوری اسلامی ایران روبرو شد،تصریح كرد: در صورتی كه طرح شش ماده ای كوفی عنان دنبال شود، می توان فضای مناسبی را برای سوریه متصور بود.

وی ادامه داد: از آنجا كه اجرای این طرح می تواند به ثبات ختم شود، مورد نظر برخی جریانات سیاسی و كشورها نیست و این جریانات سیاسی در تلاش هستند تا با اتفاقات و انفجارهایی كه صورت می گیرد، فضا را ملتهب كنند .

مهمانپرست افزود: از آنجا كه بیداری اسلامی، تمام سنگرهای ابرقدرت ها در منطقه را از بین برد، بعد از شكست پروژه به آشوب كشیدن ایران و الجزایر، این كشورها تمام توان خود را در سوریه متمركز كردند.

وی در تشریح وضعیت پیش آمده در سوریه گفت : ابرقدرت ها با احساس ضعیف شدن رژیم صهیونیستی، به دنبال راه فراری برای این رژیم از وضعیت پیش آمده بودند .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: آمریكا در كشور سوریه به دنبال تحقق خواسته اقلیت بر اكثریت است كه دمكراسی به شمار نمی رود و عین دیكتاتوری است .

وی بیان خواسته ها از راههای غیر مسالمت آمیز را منجر به ایجاد زخم عمیق در جامعه دانست و خاطر نشان كرد: در حالی كه در سوریه، بیش از دو هزار نیروی پلیس توسط آشوبگران كشته شده اند، در بحرین این مردم هستند كه كشته می شوند و دولتی ها آسیبی ندیده اند، اما درعین حال همچنان آمریكا و متحدانش از آشوب های سوریه حمایت می كنند،كه معنادار است .

مهمانپرست گفت: كشور مصر در دوره 'حسنی مبارك ' و 'انور سادات ' شاهد دفاع تمام قد آنها از رژیم صهیونیستی بود، اما اكنون و بعد از موج بیداری اسلامی، مردم شعار اخراج رژیم صهیونیستی از این كشور را سر می دهند .

وی با بیان اینكه در یمن و بحرین نیز اگر اجازه دهند و فتنه ای صورت نگیرد، ظرفیت های زیادی برای تغییر وضعیت كنونی وجود دارد، گفت: بسیاری از حاكمان كشورهای منطقه به جای تكیه به مردم خود، به قدرت های بزرگ غربی تكیه كرده اند.

۱۳۹۱/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...