نسخه چاپی

قرضاوی: علیه اسد بجنگید نه اسرائیل!

رتش صهیونیستی پس از پایان آتش‌بس 72 ساعته در نخستین ساعات صبح روز جمعه، حملات و بمباران‌های خود علیه منازل، مساجد و دیگر اهداف فلسطینی را از سر گرفته است كه در نتیجه آن تاكنون 10 فلسطینی شهید و بیش از 40 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از وطن امروز، ارتش صهیونیستی پس از پایان آتش‌بس 72 ساعته در نخستین ساعات صبح روز جمعه، حملات و بمباران‌های خود علیه منازل، مساجد و دیگر اهداف فلسطینی را از سر گرفته است که در نتیجه آن تاکنون 10 فلسطینی شهید و بیش از 40 نفر دیگر زخمی شده‌اند. به این ترتیب در سی‌وچهارمین روز جنگ غزه مجموع شهدا به 1898 تن و زخمی‌ها به 9840 تن رسیده است. وزارت اوقاف فلسطین نیز اعلام کرده است در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم ژوئیه گذشته 63 مسجد به طور کامل ویران و به 150 مسجد نیز خسارت‌هایی وارد شده است. به گفته این وزارتخانه، رژیم صهیونیستی به صورت عمدی این مساجد را مورد هدف قرار داده است. واکنش نیروهای مقاومت به این تجاوزهای رژیم صهیونیستی و شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی نیز چندین زخمی در میان صهیونیست‌ها برجای گذاشت اما دامنه این درگیری‌ها محدود است. پیش‌تر ارتش رژیم صهیونیستی مجددا نیروهای خود را در مرزهای نوار غزه مستقر کرد. منابع رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند استقرار نیروهای ویژه در این مرزها برای جلوگیری از ازسرگیری درگیری‌هاست. رادیو رژیم صهیونیستی نیز به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گزارش داد وی به ارتش دستور داده است در صورتی که حماس شلیک راکت‌ها را از سر گرفت این نیروها بشدت به گروه‌های مقاومت پاسخ دهند. وزارت خارجه مصر نیز رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی‌ها را ترغیب کرد آتش‌بس در نوار غزه را از سر بگیرند تا از این طریق اجازه از سرگیری مذاکرات میان طرفین را بدهند.



در همین حال عزام الاحمد، رئیس هیات مذاکره‌کننده فلسطینی در مصاحبه با اسکای‌نیوز دستیابی به هرنوع پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس با طرف اسرائیلی در قاهره را تکذیب کرده و گفت: اسرائیل مسؤولیت تلف کردن زمان و تعلل ورزیدن و کشته شدن تعداد دیگری از انسان‌ها را بر عهده دارد. این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد طرف فلسطینی هیچ پاسخ رسمی از سوی رژیم صهیونیستی درباره درخواست‌های فلسطینی‌ها دریافت نکرده است و این درخواست‌ها حقوقی است که اسرائیل به تدریج آنها را دزدیده است. ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس نیز در کنفرانس خبری گفت پیشنهادات اسرائیل طی مذاکرات در قاهره هیچ‌یک از خواسته‌های مقاومت را اجابت نکرده است. ابوزهری در ادامه گفت عداوت اسرائیل موجب عدم تمدید آتش‌بس شد و از این به بعد تمام گزینه‌های مقاومت روی میز است و در همین حال به مذاکرات هم ادامه خواهیم داد. مشیر المصری، یکی از رهبران جنبش حماس با بیان اینکه «غیر ممکن است از خواسته‌های ملت فلسطین عقب‌نشینی کنیم» گفت: «گروه‌های مقاومت برای جنگ بلندمدت آماده هستند». پیش‌تر هیات فلسطینی اعلام کرده بود به‌رغم پایان یافتن آتش‌بس موقت، مذاکرات قاهره ادامه خواهد یافت و این هیات با میانجیگران مصری نشستی خواهد داشت.



فرار ساکنان سرزمین‌های اشغالی



خانواده‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی خسته از جنگ و درگیری و به امید حفظ امنیت خویش، به سوی مرزهای شمالی روانه شده‌اند. براساس گزارش لس‌آنجلس ‌تایمز پس از تهدید راکت‌های حماس اکنون تهدید تونل‌هایی که حماس حفر کرده و خبرهایی که مبنی بر نفوذ نیروهای حماس به سرزمین‌های اشغالی منتشر می‌شود، موج گریز صهیونیست‌ها را سرعت بخشیده است. مردم ساکن در شهرهای مختلف با اظهار نگرانی نسبت به فضای امنیتی موجود، شرایط را برای زندگی با آسودگی خاطر در سرزمین‌های اشغالی فراهم نمی‌بینند.



خیانت عباس به فلسطین



دولت خودگردان فلسطین شکایت رئیس این تشکیلات از رژیم صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی کیفری را پس گرفت. این شکایت در 25 ماه گذشته میلادی (جولای) توسط «سلیم سقا» وزیر دادگستری فلسطین و «اسماعیل جابر» دادستان کل به دادگاه بین‌المللی کیفری تحویل داده شده و از این دادگاه خواسته شده بود براساس آن، جنایات یک‌ماهه رژیم صهیونیستی در نوار غزه مورد بررسی قرار گیرد. کریستوفر اوبرلن، جراح و استاد دانشکده پزشکی «دنی دیدروی» پاریس که به صورت داوطلبانه به غزه آمده در مقاله‌ای تحت عنوان «آخرین جنایت‌ها در غزه، جنایت خیانت به وطن»، اعلام کرد این شکایت‌نامه به وسیله «ریاض المالکی» وزیر خارجه دولت خودگردان پس گرفته شده است.



قرضاوی: به جهاد علیه اسد بروید نه اسرائیل!



یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه علمای مسلمین که از وی به عنوان پدر معنوی گروه اخوان‌المسلمین نیز یاد می‌شود،‌ با صدور فتوایی گفت: «در حال حاضر از لحاظ شرعی لازم و واجب نیست که درهای جهاد را در فلسطین باز کرد بلکه جوانان مسلمان باید بر جهاد در سوریه متمرکز شوند»! فتوای قرضاوی کاملا با بیانیه اخیر اتحادیه علمای مسلمین در تضاد است، چرا که در این بیانیه تاکید شده حمایت از فلسطین وظیفه‌ای شرعی برای تمام مسلمانان است. این فتوای قرضاوی اعتراضات زیادی را در محافل مصری به دنبال داشت. سایت مصری «اخبار البلد» از قول قرضاوی، رئیس «اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان» نوشت « باز کردن باب جهاد در فلسطین نه ضرورت دارد و نه واجب شرعی است زیرا خداوند، در حال آزمایش صبر شهروندان در سرزمین‌های اشغالی است».

۱۳۹۳/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...