نسخه چاپی

شرط دونتسك برای پذیرش آتش بس در این منطقه

وزارت اطلاع رسانی جمهوری خودخوانده دونتسك ( اوكراین ) در بیانیه ای كه روز یكشنبه منتشر شد شرط اصلی آتش بس از سوی شبه نظامیان در جنوب شرق اوكراین را انجام اقدام مشابه از سوی نیروهای ارتش این كشور اعلام كرد.

به گزارش نما ، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری ایتارتاس نوشت: در این بیانیه آمده است:«ما همیشه برای توافق بر آتش بس آماده ایم. ما اجازه نمی دهیم فاجعه انسانی گسترش یابد فاجعه ای که قبلا در دونباس آغاز شده است. آتش بس باید دو جانبه باشد. به رغم تاکید جامعه بین المللی بر برقراری آتش بس، کیف به اقدامات تنبیهی خود ادامه می دهد. رایزنیهای غیر رسمی با سازمان امنیت و همکاری اروپا نتیجه نداشته است اما به هر حال دولت مردمی دونتسک آماده است به این رایزنیها ادامه دهد.»

این بیانیه شرایط آتش بس را چنین بر می شمرد: عقب نشینی کامل نیروهای اوکراینی از مناطق جمهوری دونتسک و برگزاری مذاکره با نمایندگان رسمی دولت اوکراین.

بر اساس این بیانیه در گذشته رایزنیهای غیررسمی با برخی گروهها صورت گرفته است گروههایی که نمایندگان قانونی دولت اوکراین نبوده اند بعلاوه طرف اوکراینی نیز آتش بس را رعایت نکرده است.

الکساندر زاخارشنکو نخست وزیر دولت خود خوانده جمهوری دونتسک نهم اوت اعلام کرد برای جلوگیری از گسترش فاجعه انسانی به منطقه دونباس آماده برقراری آتش بس است.

خبر دیگر این که ، ساختمان ها امروز در چندین منطقه مسکونی شهر دونتسک در شرق اوکراین، هدف گلوله توپخانه نیروهای دولتی قرار گرفت.

صبح دیروز نیز ارتش اوکراین مناطق تحت کنترل هواداران روسیه در در دونتسک را گلوله باران کرد.

۱۳۹۳/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...