نسخه چاپی

محسن رضايي:

هیچ جریانی در انتخابات مجلس نهم پیروز مطلق نیست

عکس خبري -هيچ جرياني در انتخابات مجلس نهم پيروز مطلق نيست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شاهد مجلسی متنوع و متكثر خواهیم بود.

محسن رضایی در حاشیه همایش بصیرت ولایی، ایستادگی انقلابی که از سوی جبهه ایستادگی خراسان رضوی در مسجد فقیه سبزواری مشهد برگزارشد، در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی ترکیب مجلس نهم، اظهارداشت: مجلسی متنوع و متکثری خواهیم داشت به طوری که می توان گفت از همه سلیقه های جریان اصولگرایی وحتی تعدادی از اصلاح طلبان در این مجلس حضور خواهند داشت.
وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تعدد لیست های انتخاباتی اصولگرایان، پیروز اصلی این رقابت را چه جریانی می دانید؟ تصریح کرد: من فکر می کنم هیچ جریانی در این انتخابات پیروزی مطلق به دست نمی آوردوهمه جریان ها به نوعی پیروز خواهند شد و هرکدام از آن ها تعدادی نماینده در مجلس آینده خواهند داشت. ضمن اینکه اگر رقابت ها سالم باشد، چند فهرسته بودن جریان های سیاسی در انتخابات فی نفسه اشکالی ندارد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوال دیگری درباره تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران خاطرنشان کرد: تحریم ها جدی است ولی ما هم می توانیم آن ها را خنثی کنیم و نفت خود را به بازارهای جدید عرضه کنیم چرا که یکی از آسیب های جدی نفت ما این بود که ما نفت مان را به چهار، پنج کشور محدود می فروختیم در حالی ;i باید بتوانیم نفت مان را به ۴۰- ۵۰ کشور دنیا بفروشیم.
رضایی درپاسخ به سئوالی در خصوص تصمیم ایران درباره درخواست سفرای برخی کشورهای اروپایی از وزارت خارجه برای لغو تصمیم قطع صادرات نفت ایران به این کشورها گفت: معمولا ما ایرانی ها دیر تصمیم می گیریم اما زمانی که تصمیم گرفتیم بر آن پافشاری می کنیم؛ بنابراین پیش بینی من این است که ایران از تصمیم خود کوتاه نمی آید.
وی درباره ارزیابی خود نسبت به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان تصریح کرد: اسرائیل در آرزوی حمله نظامی به ایران به سر می برد که البته هم قبل از عملیاتی شدن تهدیدات می شود آن را خنثی کرد و هم اگر اسرائیل دست به چنین اقدام احمقانه ای بزند جمهوری اسلامی توان دفاع از خود را دارد و پاسخ دندان شکنی به آن خواهدداد.
رضایی در این همایش درپاسخ به سئوال کتبی یکی از حاضران جلسه درباره جریان انحرافی گفت: جریان فتنه و گروه انحرافی دو حادثه تلخی بود که اتفاق افتاد اما مسئله اصلی این است که ماندن در حوادث گذشته ما را از حوادث آینده غافل نکند.
وی افزود: امروز با موضوعی با عنوان رویارویی سوم مواجه هستیم که عده ای در حال ایجاد یاس در جامعه هستند، اختلافات راتشدید و وحدت جامعه را تضعیف می کنند که ما باید جلوی آن ها را بگیریم ودر این رویارویی نیز پیروز شویم.
منبع: خبرآنلاین

۱۳۹۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...