نسخه چاپی

پلمب 80 مركز توزیع فلزیاب در كشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی از پلمب 80 مركز توزیع فلزیاب طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سرهنگ محمد کربلائی فرمانده یگان حفاظت این سازمان در نخستین نشست فرماندهان یگان حفاظت سازمان که صبح امروز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد، گفت: با توجه به افزایش تعداد موزه‌ها و آثار تاریخی ثبت شده در کشور، اقداماتی در راستای کاهش جرائم بر علیه میراث فرهنگی صورت گرفته است.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای 714 نفر از ماموران و پرسنل یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی خبر داد و افزود: با افزایش تعداد پایگاه‌های میراث فرهنگی از 204 به 409 پایگاه در سطح کشور، تجهیزات حفاظتی به یگان‌های استانها ارسال شده است.

سرهنگ کربلائی همچنین به اخذ کارت ضابط خاص قضایی برای پرسنل یگان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: شاخص‌های ارزیابی وظایف یگان طی سال گذشته مورد بازبینی قرار گرفت و چند شاخص مهم به آن اضافه شد که با توجه به این شاخص‌ها سرقت‌ آثار تاریخی کاهش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت با بیان اینکه دستگیری‌ها در سال 92 نسبت به سال 91 افزایش داشته است، تصریح کرد: طی سال 1392، پنج هزار و 536 مورد نظارت بر عملیات، دو هزار و 936 مورد حفاظت از برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی و 86 مورد اسکورت محموله‌های تاریخی و فرهنگی توسط ماموران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی انجام شده است.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی شاخص‌ها در سال 92 و سه ماه نخست سال 93 ما با افزایش کشفیات، افزایش جرائم، افزایش دستگیری‌ها مواجه بودیم که افزایش این موارد به دلیل بیکاری، مشکلات اجتماعی شامل اشتغال و ورود افراد سودجو به حوزه میراث فرهنگی، بوده است.

سرهنگ کربلائی با بیان اینکه یگان حفاظت استان‌ها موفق به کشف 4 هزار و 345 مورد آثار تاریخی شده‌اند، یادآور شد: سال گذشته 80 مرکز توزیع دستگاه‌های فلزیاب پلمب شد و در رابطه با جرایم میراث فرهنگی ده هزار و 910 نفر دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت با اشاره به موانع و مشکلات یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، ادامه داد: تلاش یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی رفع موانع و مشکلات در مسیر پیشگری از تخلفات و جرایم بر علیه میراث فرهنگی است.

۱۳۹۳/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...