نسخه چاپی

ششمین توقف در شمارش آرای افغانستان

پس از اینكه روند شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان برای ششمین بار به دلیل اختلاف میان دو تیم برای ششمین بار متوقف شد كمیسیون انتخابات این كشور از آغاز این روند تا دقایقی دیگر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، به دلیل بالا گرفتن دامنه اختلافات میان تیم‌های ناظر عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی در بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، روند بررسی و بازشماری آرا برای ششمین بار از آغاز آن متوقف شد.

گفته می‌شود این روند یکبار دیگر نیز متوقف شده بود که دلیل این توقف عدم آماده بودن تیم «تحول و تداوم» برای بررسی و بازشماری آرای 6 هزار صندوقی که قرار است به صورت ویژه از طرف سازمان ملل بازرسی گردد اعلام شده است.

بر اساس توافقی که پیش از این میان 2 ستاد انتخاباتی صورت گرفته بود، قرار است 6 هزار صندوق به صورت ویژه از سوی سازمان ملل مورد بازرسی قرار گیرد.

تیم «اصلاحات و همگرایی» برای عملی شدن این توافق اعلام آمادگی کرده اما تیم تحول و تداوم برای عملی شدن آن مهلت 48 ساعته خواسته بودند و این امر سبب توقف روند بررسی و بازشماری آرا گردید.

مسئولین ستاد انتخاباتی تیم تحول و تداوم در این باره اعلام کرده‌اند که قرار بود که لیست این 3 هزار مرکز روز پنجشنبه مشخص شود و روند بازرسی این صندوق‌ها از روز جمعه آغاز گردد.

با این حال مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده اند اختلافات میان دو تیم انتخاباتی برطرف شده و تا دقایقی دیگر روند بررسی و بازشماری آرا کار خود را از سر می‌گیرد.

۱۳۹۳/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...